پیش‌بینی چرخش به راست در پارلمان اروپا

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در انتخابات پارلمان اروپا که خرداد ماه امسال برگزار می‌شود، احتمالا احزاب راست افراطی بر این نهاد مسلط خواهند شد.

نظرسنجی‌های انجام شده در تمامی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که احزاب راست افراطی احتمالا به دستاورد‌های مهمی در انتخابات پارلمان اروپا دست خواهند یافت که توازن در این نهاد را به شدت تحت تاثیر قرار داده و «زنگ خطری» برای این اتحادیه خواهد بود.

به گزارش گاردین، این نظرسنجی‌ها که پیش از انتخابات پارلمان اروپا در خردادماه امسال انجام شده، نشان می‌دهد در ۹ کشور از جمله اتریش، فرانسه و لهستان، احزاب راست افراطی در مسیر اول شدن هستند. همچنین در ۹ کشور دیگر از جمله آلمان، اسپانیا، پرتغال و سوئد این احزاب در رتبه‌های دوم یا سوم قرار گرفتند. 

چنین نتایجی نشان می‌دهد احتمالا برای اولین بار ائتلافی از جناح راست اکثریت را در پارلمان در دست بگیرد.

سایمون هیکس و کوین کانینگهام، دو تحلیلگر علوم سیاسی این نتایج را به مثابه «زنگ خطری» برای اروپا دانسته‌اند. کارشناسان می‌گویند پیامد‌های این رخداد گسترده است و می‌تواند سبب سختگیری در مهاجرت یا کاهش حمایت از اوکراین شود.

همچنین با قدرت گرفتن احزاب راست در کشور‌های اتحادیه اروپا، ممکن است دولت‌ها تلاش کنند نفوذ این اتحادیه به مسائل داخلی خود را کاهش دهند.

از سوی دیگر، بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا نیز می‌تواند مشارکت‌های بین‌المللی دو طرفه را کاهش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار