تظاهرات علیه قوانین جدید فرانسه در پاریس + فیلم

صد‌ها هزار نفر علیه قوانین جدید ضد مهاجرتی دولت فرانسه که شرایط را برای مهاجران سخت می‌کند، در پاریس تظاهرات کردند.

هزاران نفر در اعتراض به قانون جدیدی که قوانین مهاجرت در فرانسه را تشدید می‌کند، در پاریس تظاهرات کردند. این قانون به دلیل اینکه از سوی جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه ارائه شده به نام قانون دارمانین شناخته می‌شود.

براساس گزارش الیوم السابع، هزاران مهاجر که بیشتر آن‌ها آفریقایی بودند در مرکز پاریس تجمع کردند. صفی از تظاهرکنندگان با حمل بنر‌هایی با مضمون: «آزادی رفت و آمد و اقامت برای همه»، «نه به قانون دارمانین» و «هیچکس اخراج نخواهد شد» تظاهرات کردند. آن‌ها همچنین شعارهایی علیه وزیر کشور دادند.

این تظاهرات توسط انجمن‌های حمایت از مهاجران سازماندهی و خواستار افزایش فشار بر مقامات و اعتراضات در سراسر فرانسه شد. قرار است «راهپیمایی‌های همبستگی» مشابهی در رن، مارسی، لیون، تولوز، برست و دیگر شهر‌های فرانسه برگزار شود.

این انجمن‌ها همچنین از اتحادیه‌های کارگری خواستند تا اعتصاباتی را «علیه نژادپرستی و فاشیسم» سازماندهی کنند. دیروز، سوفی بنت، دبیرکل اتحادیه عمومی کارگران در اعتراض به تشدید خودسرانه قوانین مهاجرت که در اوایل هفته جاری توسط پارلمان فرانسه تصویب شد، خواستار سازماندهی نافرمانی مدنی عمومی شد.

سه شنبه گذشته مجلس ملی فرانسه، لایحه مهاجرت را با ۳۴۹ رای موافق در مقابل ۱۸۶ رای مخالف تصویب کرد، لایحه‌ای که طی ۱۸ ماه گذشته محور اصلی مجادله احزاب راست و چپ بود.

تصویب برخی از خواسته‌های احزاب راستگرا و راستگرایان افراطی اعتراض‌های زیادی را برانگیخته است. وزیر بهداشت فرانسه در اعتراض به این مصوبه از سمت خود کناره‌گیری کرد و شماری از مقام‌های محلی هم اعلام کرده‌اند که این مصوبه را در صورت تائید شورای قانون اساسی اجرا نخواهند کرد. 
برچسب ها: ضد مهاجرت ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۸ دی ۱۴۰۲
هر کشوری بیش از ظرفیتش زاد و ولد کرده دشمن جهانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۸ دی ۱۴۰۲
مهاجرت = معضل جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۲ دی ۱۴۰۲
خداوند نابود کند دولتهای فرانسه انگلیس المان روسیه امریکا چین خداوند تما ابر قدرتها را نابود کند که دنیا را ویران کردند
آخرین اخبار