آغاز جشنواره فرهنگی ورزشی دا

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از اجرای طرح فرهنگی ورزشی دا دختران آفتاب ایران به میزبانی شهرستان مهریز خبرداد.

ابوالفضل شبانی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان در آئین افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی دا گفت: طرح در دو مدرسه در سطح استان اجرا می‌شود که یکی از آن‌ها هنرستان شبانه روزی ام البنین مهریز است.

او افزود: طرح دا بر سه محور استوار است که محور اول آن مسابقات ورزشی قهرمانی است و محور دوم بر مبنای فرهنگی (سبک زندگی اسلامی ویژه دختران) و محور سوم آن ورزش همگانی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان هدف از برگزاری این طرح را تلاش در جهت توسعه ورزش دانش‌آموزی در مدارس شبانه‌روزی دخترانه عنوان کرد اظهار داشت: اجرای این طرح می‌تواند برای نهادینه کردن فرهنگ ورزش کردن در بین دختران دانش آموز جوامع روستایی و عشایری به عنوان مادران فردای جامعه تاثیرگذار باشد.

شبانی تصریح کرد: دانش آموزان در این جشنواره بعد از گذراندن سی و شش ساعت کلاس آموزش گواهی دریافت می‌کنند و می‌توانند با هماهنگی اداره ورزش و جوانان به مربیگری و آموزش‌های ورزشی در روستا‌ها بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار