ورود مدیریت بحران به وضعیت رودخانه خواری در رودهن

مدیرکل مدیریت بحران‏ استان تهران‬ گفت: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در بستر رودخانه «آه» در «آبعلی» و «تجرک» مورد رصد و پایش قرار گرفت.

حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران‏ استان تهران‬ با اشاره به بازدید از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه «آه» واقع در «آبعلی» و «تجرک»، گفت: پیرو تاکید استاندار محترم تهران مبنی بر شناسایی و رصد ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌های استان، که در سیل‌ها جان و مال مردم را مورد تهدید جدی قرار می‌دهد، به منظور برخورد با پدیده مذموم «رودخانه خواری» و به دنبال آن برخورد با عوامل دخیل در این معضل، بازدید کارشناسانه‌ای از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران انجام شد.

یزدی مهر با بیان اینکه در رودخانه‌هایی مثل رودخانه «آه» که سوابق ایجاد سیل دارند، رعایت حریم و بستر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: طبق گزارش دستگاه‌های نظارتی مبنی بر پیشرفت ساخت بنا‌های غیرمجاز در حریم و بستر این رودخانه در بازدید روز گذشته این موضوع مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار گرفت و صحت آن تأیید شد.

وی با تاکید بر نظارت دقیق توسط شهرداری‌ها و مسئولان مربوطه بر ساخت و ساز‌های غیر مجاز واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها، گفت: پیشگیری از تصرفات غیرقانونی و به موازات آن مقابله با رودخانه خواری عزمی جدی در راستای استمرار نظارت‌ها می‌طلبد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ورود این اداره کل به رصد و پایش جدی ساخت و ساز‌های غیرمجاز مخصوصاً در حوزه حریم و بستر رودخانه‌های استان خبر داد و افزود: در این خصوص به واسطه اصل مهم و اساسی مدیریت بحران مبنی بر «حفظ جان و مال مردم» هیچ اغماض و تعارفی وجود نخواهد داشت و به طور قطع دستگاه‌های متخلف شناسایی شده و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

یزدی مهر عنوان کرد: در ادامه بازدید و بررسی وضعیت ساخت و ساز‌های غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه «آه» نقاط آسیب پذیر و پرخطر آبعلی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

اجتناب از تردد غیرضروری در گردنه‌های برف گیر پایتخت

یزدی مهر همچنین از صدور هشدار زرد ضمن تداوم اعتبار هشدار نارنجی هواشناسی در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به این هشدار از صبح پنج‌شنبه پنجم تا روز یکشنبه هشتم بهمن ماه شاهد بارش باران در نیمه شمالی، بارش برف و وزش باد شدید موقت در نواحی سردسیر و مرتفع و کولاک برف و مه در نواحی کوهستانی استان خواهیم بود.

یزدی مهر با بیان اینکه هشدار زرد به منظور آگاهی و انجام اقدامات لازم به منظور پیشگیری از مخاطرات صادر می‌شود، گفت: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته از همه شهروندان که قصد سفر و تردد از نواحی کوهستانی و برف گیر را دارند می‌خواهیم در صورت عدم ضرورت سفر را به زمان دیگری موکول کنند و در صورت لزوم به تردد حتماً مجهز به تجهیزات زمستانی باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص صعود به ارتفاعات در زمان‌های پرمخاطره که هشدار صادر می‌شود، افزود: از همه کوهنوردان عزیز می‌خواهیم در این مواقع از کوهنوردی به طور جدی خودداری کنند، چرا که در زمان وقوع بارش برف، کولاک و مه امکان امداد و نجات به سختی میسر می‌شود و خدایی ناکرده شاهد آسیب به عزیزان خواهیم بود.

وی در ادامه عنوان کرد: تاکید مؤکد مدیریت بحران عدم توقف و احتیاط در تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها است، چرا که در زمان بارش باران و وقوع سیل احتمال آسیب جانی وجود دارد.

یزدی مهر بیان کرد: از همه مسئولان می‌خواهیم تدابیر لازم برای پیشگیری از آب گرفتگی معابر و خیابان‌ها صورت بگیرد و کانال‌های آب و مسیل‌های رودخانه‌ها رصد و نکات ایمنی از سوی شهروندان برای جلوگیری از هر اتفاق ناخوشایند رعایت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
هنوز سیلاب سال ۹۸ فراموش نشده که حرص و آز تجاوز به حریم رودخانه ها چه مصائبی به بار آوردن ،باید با این اشخاص برخورد بشه اینا هستن که باعث خشکی رودخانه ها و دریاچه ها هستن
آخرین اخبار