۱۲ هزار و ۵۸۳ نفر در خراسان‌شمالی با ناوگان هوایی جابجا شدند

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: ۱۲ هزار و ۵۸۳ مسافر در ۹ ماهه سال جاری در این استان با ناوگان هوایی جابجا شدند.

محمدابراهیم قدمگاهی گفت: در این مدت؛ ۲۱۵ پرواز رفت و برگشت بجنورد - تهران از این فرودگاه انجام شد که ۶ هزار و ۴۸۲ مسافر وارد و ۶ هزار و ۱۰۱ مسافر از استان خارج شدند.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز در این بازه زمانی ۲۵۲ پرواز رفت و آمد انجام شد که هفت هزار و ۲۰۸ مسافر وارد و ۶ هزار و ۲۰۱ نفر نیز از استان خارج شدند.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد با بیان اینکه تعداد پرواز از طریق این فرودگاه در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد کاهش یافت خاطرنشان کرد: زمینگیری ناوگان هواپیما‌های‌ای تی آر (ATR) ایران ایر و فوکر ۱۰۰ به دلیل نبود صرفه اقتصادی برای برخی از ایرلان‌ها عامل اصلی کاهش این پرواز‌ها محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: شرایط نامساعد هوایی در فصل زمستان از دیگر عوامل کاهش پرواز در این فرودگاه محسوب می‌شود.

قدمگاهی عنوان کرد: در این مدت ۱۰۵ هزار و ۹۳۹ تن بار نیز با پرواز‌های ورودی به بجنورد حمل شده و به تهران انتقال یافت که در مدت مشابه پارسال ۱۰۳ تن بوده است.

وی یادآور شد: اینک برنامه پروزاری این فرودگاه در روز‌های دوشنبه، سه شنبه و جمعه توسط شرکت‌های ماهان و ایران ایر برقرار است.

فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی ۲۸۶ هکتار در شمالشرق مرکز خراسان شمالی واقع است و این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می‌گرفت که در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال ۱۳۸۴ فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می‌شد، اما در سال ۱۳۸۵ به عنوان یک فرودگاه مستقل معرفی شد.

برچسب ها: پرواز ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.