آماده باش دستگاه‌های امداد رسان در استان سمنان

با بارندگی در اکثر مناطق استان سمنان و پیش بینی کاهش تا ۱۰ درجه‌ای دما، معاون عمرانی استانداری سمنان تا پایان هفته وضعیت هشدار نارنجی و آماده باش دستگاه‌های امداد رسان را اعلام کرد.

محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران در دشت‌ها و برف در مناطق کوهستانی تا روز دوشنبه و احتمال یخ زدگی مناطق مختلف بر اثر کاهش ۱۰ درجه‌ای هوا تا روز جمعه این هفته تمهیدات لازم برای استقرار و آمادگی نیرو‌های امدادی و خدماتی و پلیس راه اندیشیده شده است.

وی از فرمانداران استان خواست تا با تشکیل کمیته‌های مدیریت بحران و اطلاع رسانی به بخشداران و شهرداران برنامه ریزی لازم جهت شن و نمک پاشی معابر درون شهر و داخل روستا‌ها را بدلیل بروز یخ زدگی داشته باشند.

محمد حمیدی تصریح کرد: طبق مصوبه این نشست مقرر شد به تشخیص پلیس راهور و با هماهنگی فرمانداران در صورت لزوم محور‌های ارتباطی مناطق کوهستانی برای جلوگیری از بروز حادثه بصورت موقت مسدود شود.

معاون استاندار سمنان از مردم استان و مسافران خواست از تردد غیر ضروری بخصوص به روستا‌های مناطق کوهستانی خودداری کنند و مردم مناطق شهری نیز در این ایام در مصرف گاز و برق برای تامین انرژی پایدار مناطق سردسیر بصورت ویژه صرفه جویی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.