ملک ۵۰۰ میلیارد ریالی بعد از ۲۲ سال به خزانه شهر برگشت

رئیس اداره حقوقی منطقه ۶ از رفع تصرف یک واحد آپارتمان اداری به متراژ ۲۰۲ متر مربع واقع در خیابان ولیعصر (عج) پس از گذشت ۲۲ سال خبر داد.

محمد مظفری رئیس اداره حقوقی منطقه ۶ شهرداری تهران گفت: در راستای حفظ و صیانت از املاک شهرداری، پس از انجام کارشناسی‌های لازم، ملک واقع در خیابان ولیعصر (عج) بالاتر از پارک ساعی با متراژی بالغ بر ۲۰۲ متر مربع، رفع تصرف شد که پس از طی مراحل قانونی به شهرداری منطقه ۶ مسترد خواهد شد. 

وی در تشریح جزئیات رفع تصرف صورت گرفته اظهار کرد: سال ۱۳۸۰ ملک فوق بدون هیچ گونه قراردادی به منظور بهره برداری در اختیار متصرف قرار گرفته بود؛ که علی‌رغم اخطار‌های شهرداری از تخلیه امتناع می‌کرد. 

مظفری ادامه می‌دهد: نهایتاً با پیگیری‌های متعهدانه اداره حقوقی منطقه به منظور صیانت از اموال و املاک شهرداری تهران، دادخواستی مبنی بر خلع ید از متصرف تنظیم و به مبادی ذیربط ارائه شد، که خوشبختانه منجر به صدور رای قطعی مبنی بر محکومیت متصرف و پرداخت میزان اجرت المثل ایام تصرف شد. 

به گفته رئیس اداره حقوقی این منطقه ارزش این واحد آپارتمانی که بیش از ۲۰ سال در تصرف این فرد بوده است؛ ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است و جزء ششمین رفع تصرف از املاک متعلق به شهرداری منطقه است که در دوره مدیریت شهری فعلی به اموال شهرداری مسترد خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پیش از این نیز شهرداری منطقه ۶ از رفع تصرف ملک ۸ واحدی در خیابان کارگر شمالی تهران، یک زمین به مساحت ۳ هزار و ۳۰۰ مترمربع پس از گذشت ۱۷ سال در محدوده شهرک والفجر، یک ملک ۱۵ واحدی در خیابان حافظ تهران و همچنین رفع تصرف از یک قطعه زمین در خیابان ولیعصر (عج) موسوم به گلفروشی عابدینی و یک واحد آپارتمان در خیابان خردمند جنوبی خبر داده بود.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار