مصرف ماهی در سمنان یک‌چهارم سرانه جهانی است

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سرانه مصرف ماهی و آبزیان در این استان حدود یک‌چهارم سرانه جهانی این خوراک پروتئینی و مفید برای سلامت است.

بهرام فلاحی لیما مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: میانگین مصرف جهانی ماهیان و آبزیان در سال بین ۲۳ تا ۲۵ کیلوگرم به ازای هر نفر و در استان سمنان بین ۶ تا ۶ و نیم کیلوگرم است؛ بنابراین سرانه مصرف ماهی و آبزیان در استان سمنان یک‌چهارم میانگین مصرف جهانی این دسته از محصولات پروتئینی است.

وی بیان کرد: سرانه مصرف سالانه ماهی و آبزیان در کشور چیزی در حدود ۱۳ تا ۱۳ و نیم کیلوگرم به ازای هر نفر است و در استان‌های مرکزی کشور به هشت تا هشت و نیم کیلوگرم در استان‌های ساحلی کشور نیز به ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم به ازای هر نفر در هر سال می‌رسد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: در کشور‌های توسعه یافته مانند ژاپن، اسپانیا، آلمان و دیگر کشور‌های اروپایی، سرانه مصرف سالانه ماهی حتی بیش از ۵۰ کیلوگرم به ازای هر نفر است و این نشان می‌دهد که هر شهروند این کشور‌ها هر هفته حدود یک کیلوگرم ماهی مصرف می‌کند.

این مسوول گفت: از اوایل دهه ۷۰ تا کنون سرانه مصرف ماهی در استان سمنان ۱۰ برابر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار