ابوترابی‌فرد:

عقلانیت و دیانت موجب اعتماد مردم به ما می‌شود

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: هر قدر دیانت و عقلانیت ما بالاتر باشد آرامش و اعتماد مردم بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در آغاز دومین همایش سراسری شورای وحدت گفت: همه چیز به نگاه ما بستگی دارد. حضرت علی می‌گوید، اگر فردی را با خصلتی نیکو ببینم او را با آن خصلت نام می‌بریم پس در ارزیابی و رصد دیگران چه تشکل‌ها و چه شخصیت‌ها باید نقاط مثبت و وحدت بخش را دید؛ چراکه این دیدگاه موجب تحکیم پیوندها در جامعه می‌شود. نباید نقاط ضعف و کاستی‌های افراد و جریان‌های سیاسی را برجسته کرد.

وی خاطرنشان کرد: در اصول اندیشه اخلاق دینی افراد وقتی به خود نگاه می‌کنند باید نقاط منفی خودشان را ببینند، اما وقتی ویژگی‌های دیگران را می‌بینیم باید به نقاط مثبت آنان بنگریم. با همه نقاط مثبت و برجسته کردن ویژگی‌های افراد، دو ویژگی نصاب عقل و دین است که اگر افراد داشته باشند احترام آنان بیشتر می‌شود. عقل نباشد فرد شبیه مرده متحرک است. این عقل است که موجب می‌شود فرد شجاع و خدوم در جامعه موثر باشد و حضرت امیر (ع) چنین جامعه‌ای را زنده می‌داند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: رهبری روی عقل و علم و عزم تاکید کرده‌اند. کسانی می‌توانند در جامعه راه را برای خلق قدرت هموار کنند که از این سه ویژگی برخوردار باشند. هر قدر سطح دیانت افراد بالاتر باشد سطح آرامش و امنیت جامعه سرمایه اجتماعی بالاتر می‌رود. امام خمینی (ره) نماد عقلانیت و دیانت بودند.

وی با بیان اینکه باید نصاب عقلانیت در تمامی حوزه‌ها ارتقا پیداکنن و کسانی می‌توانند  به قدرت برسند که از عقل، علم و عزم برخوردار باشند؛ ادامه داد: امروز به هر میزان که حوزه عقلانیت و دیانت ارتقا یابد جامعه مخاطب ما در تصمیمات سیاسی و سطح دیانت و عقلانیت، ما را بالاتر خواهد دید و بیشتر به ما اعتماد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
برای خواست رهبرم برای آبادی کشورم برای شادی روح شهدا رأی می دهم
آخرین اخبار