آرامکو از طرح خود برای افزایش سطح ظرفیت تولید نفت عقب نشست

شرکت آرامکوی عربستان اعلام کرد از وزارت انرژی این کشور دستوری مبنی برای اجرا نکردن طرح افزایش تولید نفت، دریافت کرده است.

شرکت نفت آرامکو عربستان اعلام کرد که دستوراتی از وزارت انرژی عربستان برای حفظ حداکثر ظرفیت تولید در ۱۲ میلیون بشکه در روز و کنار گذاشتن طرح افزایش آن دریافت کرده است.

براساس گزارش النشره، این شرکت در بیانیه‌ای توضیح داد: آرامکو عربستان اعلام می‌کند که دستورالعملی از وزارت انرژی دریافت کرده است تا حداکثر ظرفیت تولید پایدار را در ۱۲ میلیون بشکه در روز حفظ کند و به افزایش حداکثر ظرفیت تولید پایدار به سطح ۱۳ میلیون بشکه در روز خود ادامه ندهد. 

این شرکت افزود که هنگام اعلام نتایج سال ۲۰۲۳ در ماه مارس، دستورالعمل هزینه‌های سرمایه‌ای را به روز خواهد کرد. عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت خام در جهان، مالک ۹۰ درصد سهام آرامکو است.

در اکتبر ۲۰۲۱، آرامکو اعلام کرد تا سال ۲۰۲۷ ظرفیت تولید روزانه خود را از ۱۲ میلیون بشکه در روز به ۱۳ میلیون بشکه افزایش خواهد داد.  این اقدام تعجب برانگیز، چند ماه پس از آن صورت گرفت که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان اعلام کرد میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا ظرفیت تولید خود را تا سال ۲۰۲۷، به سطح بالاتری افزایش دهد زیرا تقاضا در چین و هند همچنان رشد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار