آماده باش ستاد مدیریت بحران در یزدان آباد

رئیس ستاد مدیریت بحرانِ بخش یزدان آبادِ زرند با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی برای وزش باد شدید و وقوع گرد و غبار از آماده‌باش این ستاد خبر داد.

اکبر ایزدی بخشدار یزدان آباد و رئیس ستاد مدیریت بحران بخش یزدان آبادِ شهرستان زرند با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در استان کرمان گفت: با صدور این هشدار ضمن ابلاغ به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، اعلام آماده باش نیز صورت گرفته است.

وی افزود: در همین زمینه توصیه اکید مدیریت بحران به بیماران قلبی، ریوی، تنفسی، سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای این است که در مواقع آلودگی هوا از حضور در فضای باز خودداری کنند.

رئیس ستاد مدیریت بحران بخش یزدان آباد با اشاره به اینکه ذرات گرد و غبار از نظر اندازه کاملاً متفاوت هستند و به ذرات درشت که غیر قابل تنفس و ذرات ریز که قابل تنفس هستند طبقه‌بندی می‌شوند، افزود: ذرات درشت گرد و غبار حداکثر می‌توانند به داخل بینی، دهان و حلق راه پیدا کنند؛ اما، ذرات ریز می‌توانند به اعماق بیشتر و نواحی حساس مجرای تنفسی و ریه نفوذ کنند.

 ایزدی تصریح کرد: ذرات ریزتر دارای اثرات نسبتاً مهمی بر سلامت انسان هستند و اولین توصیه در شرایط گرد و خاک این است که افراد از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنند، همچنین به بیماران قلبی و عروقی، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای توصیه می‌شود که ماسک‌های خود را هر دو ساعت یک بار عوض کنند.

وی با اشاره به اینکه برای روز‌های آینده افزایش ابر، سردی هوا و وزش باد بینی شده است، از مردم خواست، از صعود به ارتفاعات به طور جدی بپرهیزند.

ایزدی همچنین بر لزوم مستحکم سازی تابلو‌های تبلیغاتی، سازه‌های موقت و سست تاکید کرد و گفت: مردم در تردد جاده‌ای به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی به دلیل وزش متناوب باد احتیاط لازم را داشته و در صورت امکان از تردد خودداری کنند.

به گفته وی، ستاد مدیریت بحران بخش نیز در همین زمینه در آماده‌باش است و ابلاغیه‌های لازم به دستگاه‌های امدادی، خدماتی نظیر اورژانس، هلال احمر، شهرداری‌ها و ... را انجام شده است، تا آمادگی لازم برای پیشگیری یا مواجهه با هرگونه حادثه احتمالی را داشته باشند.

ایزدی خطاب به مردم گفت: ضمن حفظ خونسردی خود، درصورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی با بخشداری یزدان آباد تماس حاصل کنید.

رئیس ستاد مدیریت بحران بخش یزدان آباد با بیان اینکه هم اکنون تمام محور‌های مواصلاتی این بخش بازاست و مشکل خاصی وجود ندارد، گفت: مردم باید در صورت سفر‌های ضروری، نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی افزود: درحال حاضربرق برخی مناطق این بخش قطع شده است که پیگیری برای وصل آن در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار