جشن خودکفایی ۲ هزار مددجو در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: طبق هماهنگی انجام شده‌ همزمان با دهه فجر امسال ۲ هزار مددجوی زنجانی با خودکفایی از چرخه حمایت این نهاد خارج می‌شوند.

روح الله صالحی روز شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: امسال نیز مطابق سالهای گذشته برنامه های متعددی همزمان با دهه فجر اجرا می شود که مهمترین آن برگزاری جشن خودکفایی این تعداد مددجو است.

وی اضافه کرد: همچنین طی این ایام نمایشگاهی از دستاوردهای مددجویان در حوزه خودکفایی و اشتغال دایر می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: توانمند سازی از اهداف اصلی این نهاد بوده و به ایجاد فرصت‌های شغلی طی چند سال اخیر توجه ویژه ای شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر تسهیلات اشتغال به آموزش، کاریابی و طرح راهبران شغلی نیز توجه می‌شود و در این زمینه‌ها توفیقات خوبی نیز کسب شده است.

صالحی معرفی کمیته امداد به عنوان یک مجموعه کارآفرین و اشتغالزا را از دیگر اهداف این جشن برشمرد و افزود: در این جشن الگوهای موفق اشتغال از جنس خود مردم که با دریافت تسهیلات و تنها با داشتن عزم و اراده و با سعی و تلاش به جایگاه مناسبی در جامعه دست پیدا کرده اند معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری میز خدمت حقوقی برای ارائه خدمات حقوقی رایگان به جامعه هدف تحت حمایت با حضور وکلای نیکوکار، اجرای رزمایش های مردمی و خیرخواهانه جهت تهیه و توزیع بسته های معیشتی همچنین طبخ و توزیع غذای گرم در بین مددجویان و نیازمندان با همکاری مراکز نیکوکاری، افتتاح مرکز نیکوکاری به تعداد سه مورد و افتتاح کلینک رز ازدیگر برنامه های دهه فجر است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴۵ سری جهیزیه با کمک خیرین و مراکز نیکوکاری به مددجویان تحت حمایت اهدا می شود.

وی با بیان اینکه طی دهه فجر امسال ۱۷۳ واحد مسکونی جامعه هدف این نهاد به متقاضیان واگذار می شود اظهار داشت: ۱۵۱ مددجوی واجد شرایط این نهاد فاقد زمین و مسکن هستند که تلاش می‌کنیم با ساز و کارهایی این مهم برطرف شود.

این مسوول با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون برای سه هزار و ۱۲۲ مددجوی زنجانی اشتغالزایی شده است، گفت: این تعداد اشتغالزایی با اجرای طرح های اشتغال و همچنین کاریابی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: علاوه بر این برای پایدار بودن مشاغل ایجاد شده یک هزار و ۷۱۱ نفر از مددجویان هم در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۵۱ بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش این نهاد هستند اضافه کرد: طی ۱۰ ماهه امسال‌ و با پایش های انجام گرفته افزایش جزئی در تعداد بیماران داشته ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.