طوفان دیروز منجر به هزار مورد خاموشی در کرمان شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال کرمان گفت: طوفان دیروز، جمعه ۱۳ بهمن‌ که در برخی از مناطق استان کرمان رخ داد، منجر به هزار مورد خاموشی شد.

محمد سلیمانی‌ ساردو با بیان اینکه طوفان دیروز در برخی مناطق استان کرمان بسیار شدید و کم‌سابقه بود، گفت: ۸۰۰ مورد قطع برق ناشی از طوفان دیروز مربوط به شهر کرمان بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ تیم در حوزه توزیع برق شمال استان کرمان، طی دیروز در حال خدمت‌رسانی به مردم بوده‌اند و این خدمات‌رسانی همچنان تداوم دارد، بیان کرد: تعامل شهروندان به تسهیل و سرعت کار کمک می‌کند.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال کرمان بیان داشت: در برخی موارد برخی شهروندان بیش از حد خاموشی داشته‌اند که این امر به دلیل بالا بودن حجم و ترافیک خاموشی‌ها بود، از طرفی کارکنان اداره برق در وهله نخست برای وصل برق مناطقی که گستره بیشتر داشتند، اقدام می‌کردند و در آخر برای وصل برق تک‌موردی و تک‌منزلی‌ها عازم می‌شدند.

وی تصریح کرد: همچنین دیشب در منطقه کوهپایه بیش از ۶ تیر برق، در منطقه شهداد بیش از ۸ تیر و در رفسنجان بیش از ۸ تیر برق مجدد نصب شده است و کارکنان اداره برق دیشب؛ حتی چند ترانس برق را نیز نصب کردند.

سلیمانی‌ ساردو ادامه داد: طبق اعلام اداره‌کل هواشناسی سرعت این طوفان در کرمان و رفسنجان به ترتیب بیش از ۱۰۰ و ۸۰ کیلومتر بر ساعت بود که ماندگاری و طولانی بودن سرعت باد ازجمله مواردی به شمار می‌رود که در سال‌های گذشته مشاهده نشده بود.

وی افزود: طوفان حدود ۳ تا ۴ ساعت با سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر وزید که این امر کار کارکنان اداره برق شمال استان کرمان را دشوار و فشرده کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال کرمان بیان کرد: دیروز مجموعا در شمال کرمان به ترتیب شهر کرمان، شهرستان‌های رفسنجان و زرند و نواحی شهداد، راین، ماهان و نیز شهرستان انار از جمله مناطقی بودند که بیشترین تاثیر را از طوفان داشتند.

وی یادآور شد: خوشبختانه در همان ساعات اولیه بعد از اتمام طوفان، برق بیشتر مناطقی که خاموشی داشتند وصل شد، فقط در مناطقی مانند کرمان و رفسنجان به دلیل مواجهه با شکسته شدن شاخه درختان و در نهایت پارگی سیم‌های برق و شکستگی و افتادن تیر‌های برق با انبوهی از تقاضای وصل برق مواجه بودیم به طوری که در شهر کرمان سامانه‌های ارتباطی اداره برق شمال کرمان به بیش از ۴ هزار مشترک پاسخگویی کردند و ۸۵۰ رکورد، به محل اعلام شده برای وصل برق مراجعه داشتند.

سلیمانی‌ ساردوتصریح کرد: اکنون بیش از ۱۲۰ مورد قطع برق در سامانه ثبت شده که ماموران اداره برق در حال خدمات‌رسانی به این مشترکان هستند.

وی ادامه داد: قطع ماندن برق این مشترکان تاکنون یا به دلایل تبعات بعدی طوفان بوده است یا اکنون افراد امروز به محل اقامت یا کار خود مراجعه کرده‌اند و متوجه قطع برق شده‌اند.

سلیمانی‌ ساردو افزود: طوفان دیروز موجب شکستگی ۵۸ تیر برق و سقوط ۳ دستگاه ترانس هوایی و پارگی سیم برق در شمال استان کرمان شد و بیشترین دلیل آمار قطع برق و خاموشی شبکه فشار ضعیف در شرکت توزیع شمال کرمان پارگی سیم برق بوده است.

وی تاکید کرد: شهروندان در مواقع اینچنینی آرامش خود را حفظ کنند و تعامل بیشتری با اداره برق داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: ۳ هزار و ۶۵۰ تماس تلفنی طی دیروز با سامانه ارتباطی برق شمال کرمان برقرار شد که البته بخشی از شمار بالای این آمار به دلیل این است که از هر کوچه یا منطقه قطع برق، چندین نفر با اداره برق تماس گرفته‌اند.

برچسب ها: قطعی برق ، وزش طوفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار