رئیس سابق موساد: اسرائیل باید بهای سنگینی برای بازگرداندن اسرا بدهد

یوسی کوهن رئیس سابق موساد شنبه شب گفت که رژیم صهیونیستی باید بهای سنگینی برای بازگرداندن اسرای خود از غزه بدهد.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، یوسی کوهن رئیس سابق موساد گفت که رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه باید بهای سنگینی بدهد.

رئیس سابق موساد افزود: (رژیم) اسرائیل بعد از این جنگ پنج سال طول خواهد کشید تا دوباره سرپا شود.

در ادامه تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی، دیروز (شنبه) شماری از شهرک‌نشینان اراضی اشغالی با هدف تسریع در توافق آزادی اسرای صهیونیست در مرکز تل‌آویو تجمع اعتراضی برپا کردند.  تظاهرات مذکور پس از آن صورت می‌گیرد که تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرا با توسل به زور و بمباران مناطق مختلف غزه با شکست مواجه شده‌است.

هفته گذشته نیز همزمان با تشکیل جلسه کابینه جنگ رژیم درباره توافق آتش‌بس در غزه، خانواده اسرای صهیونیستی در مقابل این وزارتخانه در تل‌آویو برای اجرای توافق مبادله اسرا تظاهرات کردند.معترضان که خواستار انجام توافق با حماس برای مبادله اسرا هستند، راه ارتباطی بین درخ بگین – تل آویو را مسدود کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی با توسل به زور و خشونت، شرکت‌کنندگان در تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در نزدیکی میدان پاریس در شهر قدس را متفرق کرد.خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستی در این تظاهرات در منطقه «کفار سابا» واقع در شمال تل‌آویو، خواستار انحلال کابینه نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.شهرک‌نشینان همچنین در مرکز فرهنگی در مرکز شهر تل آویو تظاهرات کردند و خواستار انحلال فوری کابینه و برکناری نتانیاهو شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

در روزهای اخیر، اخباری مبنی بر تلاش قطر، مصر و چند کشور دیگر برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه منتشر شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
کلا اسراییل برای به رسمیت نشناختن کشور فلسطین باید بهای ابدی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
بله شرط اتش بس باید پرداخت قرامت و عقب نشینی باشه..بعد موارد دیگر.....
آخرین اخبار