ترامپ خواستار مناظره انتخاباتی با بایدن شد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا که تاکنون دعوت به هیچ مناظره‌ای را نپذیرفته است، از بایدن دعوت کرد با او در یک مناظره انتخاباتی شرکت کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که علی‌رغم امتناع او از برگزاری مناظره با هر یک از رقبای خود برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، می‌خواهد مناظره فوری با جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی برگزار کند.

براساس گزارش رویترز، ترامپ در یک برنامه رادیویی گفت: من می‌خواهم با او مناظره کنم، زیرا ما باید برای صلاح کشور بحث کنیم.

از سویی دیگر وقتی خبرنگاران از بایدن در مورد دعوت ترامپ برای برگزاری مناظره پرسیدند، گفت: اگر من هم به جای او بودم، می‌خواستم با من هم مناظره کنم. او کاری برای انجام ندارد.

ترامپ محتمل‌ترین نامزد در رقابت حزب جمهوری خواه برای به چالش کشیدن بایدن در انتخابات ۵ نوامبر است، اما او درخواست نیکی هیلی، رقیب جمهوری خواه خود برای مناظره را رد کرد. ستاد انتخاباتی هیلی در واکنش به اظهارات ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: او بزدل‌تر از آن است که با هیلی مناظره کند.

اظهارات ترامپ نشان دهنده تمایل به تمرکز بر رقابت احتمالی انتخاباتی با بایدن است که شنبه گذشته در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در کارولینای جنوبی پیروز شد و انتظار می‌رود نامزدی حزبش را نیز به دست آورد.

هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و سفیر سازمان ملل در دوره ترامپ، پس از ترامپ در نظرسنجی‌ها در رتبه دوم قرار دارد، اما متعهد شده است که به چالش کشیدن او برای نامزدی جمهوری‌خواهان ادامه دهد. ترامپ و بایدن در طول رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ دو مناظره برگزار کردند و مناظره سوم پس از تایید ابتلای ترامپ به کووید-۱۹ و امتناع از شرکت در یک مناظره مجازی از راه دور لغو شد. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معمولاً هر بار شاهد ۳ مناظره است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار