طرح‌های عمرانی و نیمه‌تمام کرمانشاه در انتظار سرمایه‌ای برای مولدسازی

مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه گفت : بعضی طرح‌های عمرانی و نیمه‌تمام در کرمانشاه وجود دارد که سرمایه‌ای برای مولدسازی ندارند که اعتبار آن‌ها نیز اعتبارات ملی مولدسازی تخصیص پیدا می‌کند.

محمود رشیدی‌اقدم مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه گفت : طرح مولدسازی اموال دولتی همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه درحال اجرا بوده که این طرح مهمترین روش تأمین مالی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: اعتبار به‌دست آمده در طرح مولدسازی دارایی‌ها تنها برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی هزینه خواهد شد و در موارد جاری دستگاه‌های اجرایی این اعتبارات مصرف نخواهد شد.

رشیدی‌اقدم تصریح کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس بیشترین همکاری را در حوزه مولدسازی دارایی‌ها داشته‌اند و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز باید بدانند براساس مصوبه به وزارت امور اقتصاد و دارایی برای شناسایی اموال غیرمولد اجازه شناسایی داده شده است که در استانداری کرمانشاه در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: پس از شناسایی اموال غیرمولد این اموال توسط کارشناسان رسمی دادگستری ارزش‌گذاری می‌شود و سپس با مطرح شدن در کمیسیون ماده پنج برای افزایش قیمت متناسب با نوع کاربری تصمیم‌گیری و سپس به مزایده برای فروش به بالاترین قیمت گذاشته خواهد شد و تمام این فرآیند‌ها در ستاد مولدسازی کشور بررسی و رصد می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید بدانند اعتبار به دست آمده از مولدسازی دارایی‌ها به‌صورت کامل برای طرح‌های نیمه‌تمام خود دستگاه هزینه خواهد شد و می‌تواند پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کند.

رشیدی‌اقدم خاطرنشان کرد: بعضی طرح‌های عمرانی و نیمه‌تمام مثل راه‌آهن کرمانشاه وجود دارد که باید از محل مولدسازی دارایی‌ها تأمین اعتبار شوند، اما املاک و سرمایه‌ای برای مولدسازی ندارند، این طرح‌ها به دلیل آنکه جز پروژه‌های ملی هستند اعتبار آن‌ها نیز اعتبارات ملی مولدسازی تخصیص پیدا می‌کند.

وی با تاکید براینکه مولدسازی می‌تواند منجربه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شود، تصریح کرد: این اموال به مزایده عمومی برای فروش به بالاترین قیمت گذاشته خواهد شد و ممکن است یک طرح چندین بار به مزایده گذاشته شود تا بتوانیم بیشترین سود را داشته باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار