وجود حدود ۴۲۰۰ معتاد متجاهر در استان کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به وجود حدود ۴۲۰۰ معتاد متجاهر در استان، گفت : متاسفانه ۷۰ درصد این افراد کمتر از ۳۰ سال سن دارند.

مهدی حاجیان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش گفت : امروز کرمانشاه از بسیاری آسیب‌های اجتماعی نظیر سرقت، اعتیاد، مواد مخدر و حاشیه نشینی تعداد زیادی از شهروندانش رنج می‌برد.

وی ادامه داد: یکی از آسیب‌هایی که کرمانشاه با آن روبروست وجود تعداد زیادی از معتادان متجاهر در سطح شهر‌ها و روستاهاست، به گونه‌ای که جمعیت این افراد در استان به بیش از ۴۲۰۰ نفر می‌رسد، افرادی که در وقوع سرقت‌های خرد تاثیرگذار هستند.

 حاجیان تصریح کرد: نکته قابل تامل که باید به صورت جدی به آن توجه کرد این است که از جمعیت ۴۲۰۰ نفری معتادان متجاهر، ۷۰ درصد آن‌ها را افراد زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه یادآوری کرد: وقت آن فرا رسیده همه دستگاه‌های مسئول نظیر پلیس، آموزش و پرورش، استانداری، شهرداری، بهزیستی و... پای کار آمده و به صورت میدانی و جدی به حل این معضل و پیشگیری از جرائم بعدی بپردازند.

وی با اشاره به بازدیدی که اخیرا از زندان مرکزی کرمانشاه داشته، گفت: در این بازدید حدود پنج ساعته با بسیاری از زندانیان خصوصا جوانان ۱۸ تا ۲۲ ساله دیدار کردم و متوجه شدم اکثریت آن‌ها از مسیر اشتباهی که خواسته یا ناخواسته پیموده بودند، سخت پشیمان و به دنبال جبران اشتباه خود هستند.

 حاجیان با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد و جوانان زندانی قابل اصلاح هستند، گفت: می‌توان با تدوین برنامه‌های اثرگذار و انجام کار‌های فرهنگی غنی کمک کنیم افراد در بند به اصلاح امور رفتار خود پرداخته و پس از آزادی تبدیل به افرادی مفید برای جامعه شوند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، پلیس و آموزش و پرورش را دو نهاد اثرگذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی معرفی کرد و گفت: هر قدر تعامل این دو دستگاه با یکدیگر قوی‌تر و اتحاد و انسجام بیشتری برای انجام کار‌های فرهنگی داشته باشند، بدون شک شاهد کاهش معنادار آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی امضای تفاهم نامه با اداره کل اموزش و پرورش استان را گامی بلند در راستای تحقق پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: پلیس حاضر است در مباحث مختلف، از بحث‌های پیشگیرانه گرفته تا اصلاح فرهنگ ترافیکی به آموزش دانش آموزان بپردازد و حتی آن‌ها را در ماموریت‌های خود همراه کند.

حاجیان گفت: دانش آموزان می‌توانند کلانتریاران خوبی برای پلیس در محلات مختلف باشند و امید می‌رود اداره کل آموزش و پرورش زمینه همکاری هرچه گسترده‌تر آن‌ها را با پلیس فراهم کند تا شاهد ارتقاء امنیت اجتماعی در جامعه و خصوصا حوالی مدارس و مراکز آموزشی باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار