برگزاری جشنواره بین المللی خوراک در کرمانشاه

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از برگزاری جشنواره بین المللی خوراک در کرمانشاه در اردیبهشت ماه خبر داد.

ایمان درخشی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه یکی از شهر‌های خلاق خوراک در جهان است، گفت : کرمانشاه ۸۰ نوع خوراک دارد که همین ظرفیت و پتانسیل موجب شده در شمار شهر‌های خلاق خوراک جهان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این خوراک‌ها در چهاردسته میان وعده‌ها مانند "چزیلک" و "بلگه"، خورش‌ها مانند "خورش خلال"، آش‌ها مانند "گیلاخه" و انواع نان و شیرینی مانند "بژی"، "نان برنجی" و ... دسته بندی شده اند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های بسیار کرمانشاه در حوزه خوراک، برگزاری یک جشنواره بین المللی در این حوزه را برنامه ریزی کرده ایم که اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این جشنواره بین المللی از چهار شهر خلاق خوراک جهان یعنی شهر‌های الزهله کشور لبنان، شهر غازی آنتپ کشور ترکیه، شهر لنکران کشور آذربایجان و شهر یانگژو کشور چین دعوت شده است.

وی افزود: علاوه بر این از شهر‌های اربیل و سلیمانیه کشور عراق به واسطه قرابت فرهنگی و همسایگی و ظرفیت خوبی که در حوزه خوراک دارند هم برای شرکت در جشنواره دعوت شده است.

درخشی گفت: از چهار شهر خلاق کشور در حوزه‌های خوراک، موسیقی، صنایع دستی و صنایع بومی محلی یعنی رشت، سنندج، اصفهان و بندرعباس هم برای شرکت در این جشنواره دعوت شده است. این شهر‌ها اگر چه در حوزه‌های مختلف به عنوان شهر خلاق معرفی شده اند، اما با خوراکی‌های متوع خود در این جشنواره شرکت می‌کنند.

وی افزود: در این جشنواره همچنین از شهر‌های تهران، یزد، شیراز، همدان، زنجان و ارومیه هم دعوت شده، چرا که این شهر‌ها هم ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری داشته و هم در حوزه خوراک حرفی برای گفتن دارند.

درخشی گفت: از تمام این شهر‌ها سرآشپزان ماهر در جشنواره حاضر شده و خوراک‌های بومی آن شهر را پخت می‌کنند.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه گفت: این جشنواره اردیبهشت ماه برگزار شده و قطعا برگزاری آن زمینه جذب گردشگر به استان و بویژه شهر کرمانشاه را فراهم می‌کند.

وی افزود: این جشنواره فرصت بسیار مغتنمی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و بویژه خوراک‌های بومی و محلی استان خواهد بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
چرا کردستان دعوت نشده
Iran (Islamic Republic of)
داور
۱۰:۱۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
منو ببرین برا داور
Iran (Islamic Republic of)
کرد بندری
۲۲:۱۹ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
فقط دنده کباب کرمانشاه به دنیا می ارزه