مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان:

صاحبان مجوز کسب و کار کاغذی استان سمنان شناسه یکتا دریافت کنند

دیانی گفت: کسب و کارهایی که تا پایان امسال فاقد شناسه یکتا باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

علیرضا دیانی مدیرکل اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: طبق قانون جواز کسب کاغذی تا پایان ۱۴۰۲ در بانک‌ها پذیرفتنی نیست و باید همه افراد دارای مجوز کسب و کار کاغذی برای دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

وی اضافه کرد: طبق قانون هر مجوزی خارج از درگاه ملی مجوزها صادر شود و در سامانه نباشد، از لحاظ قانونی مجوز نیست و در دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها اعتبار ندارد.

وی بیان کرد: ۲۰ هزار نفر در استان سمنان برای دریافت شناسه یکتا و مجوز کسب و کار ثبت‌نام و ۱۲ هزار نفر جواز کسب خود را دریافت کردند.

دیانی ادامه داد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برای ارایه خدمات به سرمایه‌گذاران خارجی فعال است و کشور چین و افغانستان از جمله کشورهای راغب به سرمایه‌گذاری در استان سمنان هستند.

وی بیان کرد: ۹ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیون دلار برلی استان سمنان مصوب و اکنون پنج میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد.

این مسوول اظهار کرد: مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی اثر تحریم را کمرنگ می‌کند و این راهبرد در کشور و استان سمنان با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: سمنان یک استان دانشگاهی است، اما در زمینه زیرساخت خوابگاه دانشجویی دچار مشکل است و باید رفع این مشکل مورد توجه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.