معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز شورای عالی فضای مجازی کشور:

۳۰ خدمت برای حمایت از کسب و کار‌ها در پلتفرم‌های داخلی پیش‌بینی شده است

خالدی گفت: دولت حمایت از کسب و کار‌های آسیب‌دیده در پلتفرم‌های داخلی فعال در فضای مجازی را با درنظرگرفتن بسته حمایتی حاوی ۳۰ خدمت دنبال می‌کند.

خالدی، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز شورای عالی فضای مجازی کشور  گفت: درگیر آمار و شمار کسب و کارهای آسیب‌دیده در پلتفرم‌های خارجی فعال در فضای مجازی نمی‌شویم و بر خود وظیفه می‌دانیم برای جبران خسارت تسهیلات ویژه برای فعالیت در سکوهای داخلی(پلتفرم‌های داخلی فعال در فضای مجازی) در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: از جمله تسهیلات حمایتی این است که کسب و کارهایی که در سکوی داخلی به عنوان فروشگاه و کسب و کار احراز هویت شوند، نیازی به درخواست مجوز کسب و کار از هیچ نهادی ندارد و این اقدام تحول بزرگی است.

وی تصریح کرد: پلتفرم‌های خارجی فعال در فضای مجازی مانند اینستاگرام سکوی کسب و کار نیست، چرا که سرویس فروشگاهی ارائه نمی‌دهد و در واقع ویترین کسب و کار است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: سند ساماندهی رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های فعال در فضای مجازی مصوبه سال ۹۶ شورای عالی فضای مجازی است و آن سکوهای خارجی مجاز به فعالیت در کشور هستند که قوانین جمهوری اسلامی را رعایت کنند.

وی بیان کرد: سکوهای خارجی در کشور استاندارد دوگانه دارند و در برخی کشورها قوانین را می‌پذیرند، اما قوانین کشور ایران را رعایت نمی‌کنند و نامه‌نگاری نیز با این سکوهای خارجی انجام شده، اما اتفاقی نیفتاده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار