ایجاد هزار و ۴۱۶ فرصت شغلی در استان قزوین

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری قزوین از تحقق ۱۱۲ درصدی اشتغالزایی در استان خبر داد و گفت: هم اکنون به ۲۱ هزار و ۴۱۶ فرصت شغلی رسیده است.

احمد بارگاهی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری قزوین تعهد اشتغالزایی استان برای سال جدید را ایجاد ۱۹ هزار و ۱۷ فرصت شغلی دانست و گفت: هم اکنون این رقم با تحقق ۱۱۲ درصدی خود به ۲۱ هزار و ۴۱۶ فرصت شغلی رسیده است.

بارگاهی افزود: در عین حال و با برنامه ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی استان قزوین این امکان را فراهم می‌سازد که تا پایان سال این آمار را به ۱۲۰ درصد نیز افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه بخش اعظم آمار اشتغال در استان قزوین مربوط به حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات بوده است، اظهار کرد: برای رفع مشکلات و موانع واحد‌های تولیدی همواره مدیریت عالی استان با تشکیل‌های نشست‌های مختلف سعی کرده علاوه بر ایجاد فرصت اشتغالزایی، به تثبیت اشتغال در واحد‌ها نیز اقدام کند.

بارگاهی در ادامه به رفع مشکلات و موانع تولید در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: مدیریت استان در کارگروه‌های مختلف اقتصادی، اشتغال، سرمایه گذاری، رفع موانع تولید، کمیته دانش بنیان و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در راستای حمایت از تولید و اشتغال گام‌های موثری برمی دارد.

این مسئول ادامه داد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید طی سال جدید، ۷۲ نشست برگزار شد که بخش عمده‌ای از مشکلات واحد‌های تولیدی در حوزه مالیات، استمهال تسهیلات و مباحث مربوط به تامین اجتماعی بود که ۸۵ درصد از مصوبات اجرایی و تحقق یافتند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری قزوین به دورنمای سرمایه گذاری خارجی در استان قزوین اشاره کرد و افزود: ۱۳ طرح سرمایه گذاری مصوب در استان داریم که ۱۲۵ میلیون و ۹۴ هزار دلار بوده و مربوط به ۱۳ شرکت مستقر در قزوین است که به طور حتم با راه اندازی این واحدها، میزان اشتغالزایی در سال آینده نیز با آمار بسیار خوبی همراه خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.