صفر تا صد اقدام‌های آبفا برای پایداری آب شرب شهرها و روستاهای سیستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، در جریان سفر وزیر نیرو به منطقه سیستان، صفر تا صد اقدام‌های انجام شده در راستای مدیریت منابع آبی چاه‌نیمه و پایداری آب شرب ساکنان منطقه سیستان و شهر زاهدان را تشریح کرد‌.

 علیرضا قاسمی در جریان بازدید وزیر نیرو از چاه نیمه‌های منطقه سیستان بیان کرد: با توجه به عدم تحقق حق آبه سیستان و کمبود ذخایر آبی در چاه‌نیمه‌ها، برداشت آب از این چاه نیمه‌ها باید با روش های مناسبی صورت می‌گرفت که در همین راستا اقدام‌هایی در دستور کار قرار گرفت.

 وی ادامه داد: به منظور برداشت آب از تمام ظرفیت موجود در چاه نیمه‌ها، انتقال آب چاه نيمه چهار به چاه نيمه سه به ميزان ۱۰۰ ميليون متر مكعب و چاه نيمه ۲ به چاه نيمه یک به ميزان ۳۰ ميليون متر مكعب، انتقال آب چاه نیمه سه به محل برداشت آب به میزان ۵ میلیون متر مکعب و انتقال آبگیر طرح روستایی از چاه نيمه یک به سه انجام شد.

 وی افزود: ساخت و نصب سه بارج شناور به ظرفيت حدود سه هزار ليتر بر ثانيه در چاه نيمه یک و سه به منظور استفاده حداكثری از آب چاه نيمه ها در اعماق مختلف جهت تامين آب منطقه سيستان و زاهدان از دیگر اقدام های انجام شده است‌.

  وی ادامه داد: همچنین در جهت برداشت آب از تمام ظرفیت موجود در چاه نیمه ها ۳۵ دستگاه انواع لجن كش، تابلوی برق، كابل، انواع لوله و ساير ملزومات مورد نیاز به منظور تجهيز و راه اندازی بارج ها و تجهیزات الکتریکال و مکانیکال برای بارج شناور جدید چاه نیمه سه خریداری شد.

برچسب ها: آبفا ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار