آمادگی جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در پی ورود سامانه بارشی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت : جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در پی ورود سامانه بارشی به جو استان و اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی در آمادگی کامل قرار دارد.

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت : جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در پی ورود سامانه بارشی به جو استان و اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی در آمادگی کامل قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: بر این اساس ۸۴۰ نفر در قالب ۱۶۰ تیم عملیاتی در شعب ثابت سیار و ۱۴ شعبه شهرستانی جمعیت هلال‌احمر استان در آماده‌باش قرار دارند تا بتوانیم در هنگام وقوع حادثه خدمات‌رسانی مطلوب را داشته باشیم.

محمدی بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کل استان کرمانشاه با تاکید بر نیمه غربی و شمالی استان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار خواهد گرفت که ورود آن از بامداد فردا پنجشنبه و اوج بارش‌ها در روز جمعه خواهد بود و روز شنبه نیز اتمام فعالیت سامانه بارشی است.

وی تصریح کرد: آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب‌های محلی، احتمالاً طغیان برخی رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش میدان دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی از مخاطرات پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه عنوان کرد: از کوهنوردان درخواست داریم با توجه به هشدار قرمز هواشناسی از صعود به ارتفاعات جدا خودداری کنند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم، زیرا بیشتر صعود کنندگان از افراد غیرحرفه‌ای و دارای بیماری قلبی و ریوی هستند که با مشکلاتی در هنگام صعود مواجه می‌شوند.

محمدی خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند گزارش حوادث را به شماره ۱۱۲ مرکز عملیات جمعیت هلال‌احمر گزارش کنند و حتی بدون سیم کارت نیز می‌توان با این شماره تماس حاصل کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.