راه اندازی مرکز نگهداری معلولین جسمی حرکتی بالای ۱۴ سال کرمان

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: اولین مرکز نگهداری افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی مردان بالای ۱۴ سال در کرمان افتتاح شد.  

علیرضا وحید‌زاده گفت: بخشی از مازاد مشکلات معلولان که در سطوح مختلف دارای معلولیت هستند را پیگیر و در حال رفع آن‌ها هستیم و این مهم جز رسالت‌های مهم سازمان بهزیستی به شمار می‌رود و ما ضمن مشارکت‌گیری از بخش غیر‌دولتی به نوعی این مازاد را مدیریت می‌کنیم.

وی افزود: ما در بحث نگهداری افراد دارای معلولیت ذهنی، جسمی‌حرکتی و اعصاب و روان دارای مراکز متعددی هستیم، که این افراد از خدمات تخصصی سازمان بهره‌مند می‌شوند و به دلیل اینکه در معلولیت‌های مختلف خانواده شرایط نگهداری و یا دادن خدمات به این افراد را ندارند بهزیستی این خدمات را به افراد دارای معلولیت ارائه می‌دهد که البته کار، کار سختی است و جنس کار به‌طوری است که اگر مدت زیادی با این افراد کار کنید خود افراد دچار مشکلات روحی می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه باید از تجربیات مجموعه‌های دیگر استفاده کرد گفت: این مجموعه ۵۰ نفر ظرفیت دارد، اما باید توجه کرد در واقع یارانه‌ای که بهزیستی به این مراکز می‌دهد نمی‌تواند تمام نیاز‌های این مراکز را تأمین کند و باید در کنار بخش غیردولتی و کسانی که بانی این کار‌ها می‌شوندحمایت‌هایی انجام شود.

 رییس بهزیستی شهرستان جیرفت نیز گفت: ۲۰ واحد مسکونی مددجویی در شهرستان جیرفت افتتاح وتحویل جامعه هدف در شهرستان جیرفت شد. 

خداداد سالاری زاده گفت:از ۲۰ واحد مسکن مددجویان که به بهره داری می‌رسد ۸ واحد مربوط به بخش اسفندقه و ۱۲ مورد مربوط به سایر مناطق شهرستان است.

 وی افزود: بیست و یک میلیارد و پانصد میلیون ریال توسط سازمان بهزیستی در قالب کمک‌های بلاعوض در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفته و مابقی هزینه‌ها نیز با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت بنیادمسکن بوده که به مددجویان بهزیستی پرداخت شده است.

همچنین به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور رئیس بهزیستی استان و جمعی از کارشناسان و مسئولین شهرستان اولین مرکز اجتماع درمان مدار (TC) ترک اعتیاد در سیرجان افتتاح شد.

حسنعلی بردستانی رئیس بهزیستی سیرجان در آئین آغاز بکار این مرکز گفت: این مجموعه نخستین مرکز تی سی شهرستان با رویکرد اجتماع درمان مدار است که با ظرفیت ۳۰ نفر در شهرستان سیرجان آغاز بکار کرده است.

وی در خصوص نحوه پذیرش و مدت اقامت بیماران اظهار داشت: در این مرکز بیماران (۱۸ تا ۶۰ سال) پس از ارائه تاییدیه آزمایشات مربوط به پاکی از مصرف مواد، پذیرش می‌شوند و بمدت سه تا شش ماه از خدمات نگهداری، روان درمانی و ... با رویکرد اجتماع درمان مدار بهره‌مند خواهند شد.

برچسب ها: بهزیستی ، جامعه هدف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.