استاندار کرمان:

باید از محل مولدسازی، پروژه‌های نیمه‌تمام به نتیجه برسد

فداکار گفت: مولدسازی دارایی‌های دولت اهمیت زیادی دارد و از محل مولدسازی باید پروژه‌های نیمه‌تمام به نتیجه برسد.

 محمدمهدی فداکار امروز شنبه ۲۸ بهمن ماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان گفت: شرکت‌های بزرگ می‌توانند سهم بسزایی در افزایش اشتغال استان داشته باشند و اشتغالزایی که از سوی این مجموعه‌ها در استان ایجاد شده باید در سامانه رصد ثبت شود.

وی بیان کرد: اداره کار، می‌تواند با اخذ اطلاعات کامل از سازمان تامین اجتماعی، گزارش دقیقی از اشتغال استان را ارائه دهد، علاوه بر اینکه فرمانداران به تفکیک شهرستانی، اشتغال‌ها را در سامانه رصد کنند. 

استاندار کرمان همچنین در خصوص مولدسازی دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی گفت: مولدسازی اهمیت زیادی دارد و ملک باید در اختیار خود دستگاه‌ها باشد و از محل مولدسازی باید پروژه‌های نیمه‌تمام به نتیجه برسد. 

مجتبی مصباح، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در این جلسه گفت: براساس اعلام وزارتخانه‌های کشور و تعاون، ملاک ارزیابی اشتغال موارد ثبت شده در سامانه نیست و این عدد ثبت شده صحت سنجی می‌شود. 

وی بیان کرد: استان کرمان امسال  از نظر ثبت آمار اشتغال در سامانه اشتغال رتبه ۹ کشوری و از جنبه آمار اشتغال ثبت و صحت سنجی شده رتبه ۱۷ کشوری را داشت. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان بیان کرد: سال آینده براساس هدف‌گذاری صورت گرفته تعهد اشتغال استان کرمان، ۳۹ هزار و ۳۰۳ نفر مشخص شده است. 

محمدرضا وحیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: پاداش پایان خدمت ۱۹۴ بازنشسته پارسال استان به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به صورت ۱۰۰ درصد اختصاص یافته است. 

وی افزود: امسال میزان ابلاغ درآمد عمومی استان حدود ۳۲.۵ هزار میلیارد تومان بود که مصوب ۱۰ ماهه آن حدود ۲۷.۳ هزار میلیارد تومان و عملکرد ۱۰ ماهه استان در این زمینه حدود ۳۱.۷ هزار میلیارد تومان (معادل ۱۱۶ درصد) بوده است. 

وحیدی با ابراز امیدواری از اینکه در اسفندماه مازاد درآمد استان ابلاغ شود، بیان کرد: در قانون بودجه ۴۸.۵ هزار میلیارد تومان کل بهره مالکانه کشور مصوبه شده که براساس تقسیم‌بندی، حدود ۵۰ درصد آن سهم استان کرمان می باشد و آخر دی ماه حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان آن در استان محقق شده است. 

وی با اشاره به قانون یک درصد خسارت و آلایندگی معادن گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب استان از این محل بود که ۴۱۸.۶ میلیارد تومان (معادل ۹۹ درصد) وصول شده است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: تاکنون حدود ۹۴ درصد اعتبارات هزینه‌ای به استان ابلاغ شده و تا چند روز آینده حقوق و عیدی کارکنان مشمول نظام بودجه‌ای استان، پرداخت خواهد شد. 

وی میزان ابلاغ تخصیص اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان را حدود ۵۲.۶ درصد اعلام کرد و افزود: تخصیص اعتبارات پروژه‌های عمرانی در حال افزایش است،؛ بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی باید مناقصه پروژه‌ها را انجام دهند تا برگشت پول نداشته باشیم. 

در این جلسه همچنین در خصوص مصوبات کارگروه زیربنایی و بند ب تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بحث و گفت و گو شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار