کاشت درخت به نیت امام زمان(عج)

ابوالحسنی گفت: به مناسبت نیمه شعبان به عدد سن امام زمان (عج)، هزار و ۱۹۰ اصله درخت در کرمان و سراسر ایران کاشته می‌شود.

در دیدار مدیر کل منابع طبیعی شمال استان کرمان  با نماینده ولی فقیه حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت قائم (عج) گفت: کارکنان اداره کل منابع طبیعی، خط مقدم دفاع از این ثروت بزرگ و خدادادی هستند.

وی درخصوص اهمیت منابع طبیعی افزود: انسان تا وقتی از یک نعمت بزرگ خدادادی بهره می‌برد به درستی به آن توجه نمی‌کند و از ارزش آن آگاه نیست و منابع طبیعی و محیط زیست نیز از این قاعده مستثنی نیستند. 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان درخصوص اهمیت حفاظت از منابع طبیعی بیان داشت: باید ۲ اصل را مورد توجه قرار دهیم اولا آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی از طریق صداو سیما، خبرگزاری‌ها و نشریات و بالا بردن معرفت مردم در این خصوص و باید همه مردم بدانند که منابع طبیعی برای آن‌ها چه منافعی دارد و خداوند چه ثروت عظیم و رایگانی را در اختیار مردم قرار داده است. دوم اینکه باید انگیزه حفاظت از این نعمت خدادادی را در مردم بالا ببریم. 

وی افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که خود مردم، حافظ منابع طبیعی شوند و در این خصوص باید از ظرفیت بالا و اثرگذار صدا و سیما تا حد امکان استفاده شود و داده‌های اطلاعاتی در حوزه منابع طبیعی، شامل: اقدامات انجام شده در این حوزه، فواید و آثار آن در زندگی مردم، چالش‌ها و تهدیدات پیش رو به ویژه در استان کرمان که استانی خشک و کم بارش است به اطلاع مردم به طور کامل برسد. 

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به نقش مهم صدا و سیما که دارای مخاطبین زیادی است، گفت: صدا و سیما باید به کمک منابع طبیعی بیاید و با تولید برنامه‌های گوناگون  به معرفی منابع طبیعی، مثل: مراتع و جنگل‌های استان و اقدامات و پروژه‌های اجرا شده بپردازد و این اقدامات مختص به انجام مصاحبه‌های خبری نباشد و  امیدوارم همان طور که در بحث درختکاری تلاش کرده اید در مباحث حفاظت و بهره برداری صحیح نیز اقدام کنید.

علیرضا ابوالحسنی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان نیز گفت: در بحث اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، استان کرمان یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه تولید نهال است. 

وی با اشاره به سهم کرمان نسبت به تولید و کاشت ۲۲ میلیون اصله نهال طی ۴ سال بیان کرد: در شمال استان کرمان، متعهد به تولید سالانه ۵ هزار و ۵۰۰ هزار اصله نهال با مشارکت بخش خصوصی هستیم که با همت و کار جهادی همکاران ما در منابع طبیعی استان، این عدد طی امسال به ۵ هزار و ۸۶۵ هزار اصله رسیده است.

ابوالحسنی بیان داشت: به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان در تاریخ ۸ اسفند هم زمان با سراسر کشور به عدد سن امام زمان (عج)، ۱ هزار و ۱۹۰ اصله درخت در استان کرمان و در جای جای ایران اسلامی کاشته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
عالیه
آخرین اخبار