راه‌اندازی زنجیره تولید محصولات گلخانه‌ای در همدان

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان از تجهیز گلخانه‌های استان به واحد‌های سورت و بسته‌بندی و سردخانه خبر داد. 

حسن محمدی با اشاره به اینکه صادرات با واسطه محصولات تولیدی، ارزش افزوده‌ای برای استان ندارد گفت: از همین رو طی یکی دو سال گذشته واحد‌های گلخانه‌ای بزرگ و شهرک‌های گلخانه‌ای مجهز به واحد سورت و بسته‌بندی شده است.

او گفت: با صدور مجوز و استقرار واحد‌های سردخانه، سورت و بسته‌بندی در گلخانه‌ها صادرات محصولات، مستقیم از استان انجام می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه پس از صدور مجوز تغییرکاربری گلخانه‌ها، استعلام محیط زیست برای صدور مجوز سورت و بسته بندی گرفته می‌شود گفت: تاکنون سه واحد سردخانه، سورت و بسته‌بندی در بخش محصولات گلخانه‌ای استان به بهره‌برداری رسیده است. 

محمدی با اشاره به اینکه خوشبختانه با احداث سردخانه و واحد سورت و بسته بندی حجم چشمگیری از محصولات گلخانه‌ای استان صادر می‌شود گفت: در شهرک گلخانه‌ای کوریجان، سردخانه ۵ هزار تنی و سورت و بسته‌بندی ۱۰ هزار تنی در حال احداث است که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

او گفت: این اقدام سبب شده محصولات تولیدی از طریق تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان با ایجاد ارزش افزوده به مقاصد صادراتی ارسال شود به عبارتی زنجیره تولید محصولات گلخانه‌ای راه‌اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.