مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان:

حدنگاری موجب حفظ حقوق عامه می‌شود

هاشمی با اشاره به اینکه فاقد سند بودن اراضی، بستر سوء استفاده سودجویان را فراهم می کند، نقش حدنگاری در حفظ حقوق عامه را پررنگ توصیف کرد.

سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک و عضو شورای قضایی استان کرمان با رئیس دادگستری و دادستان شهربابک دیدار و در خصوص وضعیت و چالش‌های حدنگاری این شهرستان گفت و گو کرد.

وی ضمن بیان مزایای پرشمار صدور اسناد مالکیت حدنگار اظهار داشت: حدنگاری در قوانین بالادستی پیش‌بینی شده و مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری قرار گرفته و علیرغم گستره وسیع ماموریت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک، حدنگاری اولویت اصلی سازمان ثبت است.

هاشمی افزود: در سال‌های اخیر با توجه به تخصیص اعتبار و انعقاد قرارداد‌های تهیه نقشه و مستندسازی اراضی ملی با شرکت‌های مشاور و نیز همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، حدنگاری اراضی ملی تعیین تکلیف شده؛ اما به دلیل عدم جدیت سایر دستگاه‌های اجرایی، صرفا ۴۶ درصد اراضی دولتی سنددار شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد: ماده ۹ قانون جامع حدنگار، دستگاه‌های اجرایی را مکلف به ارائه مستندات مالکیت و اطلاعات توصیفی املاک به ادارات ثبت برای دریافت سند مالکیت کرده که متاسفانه عزم جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

عضو شورای قضایی استان افزود: حدنگاری موجب صیانت از مالکیت اشخاص و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان می‌شود و امنیت خاطر مالکین را به ارمغان می‌آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار