تعرفه برق افزایش پیدا نمی‌کند

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق گفت: امسال افزایش تعرفه برق نداریم، اما مشترکان باید مراقب استفاده از وسایل پرمصرف باشند.

مصطفی رجبی مشهدی در نشست خبری در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در خصوص وضعیت تامین برق برای تابستان آینده، گفت: پیش‌بینی شده تابستان آینده از گرم‌ترین تابستان‌ها باشد و هر میزان دمای هوا افزایش یابد میزان مصرف برق هم بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس سناریو‌های متعددی برای تابستان آینده تدارک دیده شده تا بتوانیم تابستانی با برق پایدار داشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: این برنامه شامل ۱۸۰ اقدام عملیاتی است که بخشی شامل افزایش ظرفیت نیروگاه‌های جدید و بخشی هم ناشی از همکاری خوب مردم خواهد بود.

رجبی مشهدی گفت: در بخش افزایش ظرفیت برنامه توسعه نیروگاه‌های حرارتی شامل گازی و سیکل ترکیبی است و علاوه بر آن نیز نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دستور کار قرار گرفته که شامل ۹۰۰ مگاوات نیروگاه‌های مرسوم و آن‌هایی که قرارداد با وزارت نیرو دارند، می‌شود.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات هم ظرفیت جدید وارد شبکه برق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توانیر از تلاش برای افزایش تولید قابل‌ملاحظه برای تابستان سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در حوزه شبکه انتقال و فوق توزیع ۷۷ پروژه تعریف شده است، برای مناطقی است که ضعف‌هایی به لحاظ انتقال و توزیع داشته‌اند؛ بهبود شبکه توسعه در دستور کار است که روند پیشرفت پروژه مناسب است.

رجبی مشهدی افزود: برنامه مفصلی از جمله در بخش خانگی دیده شده است که در سال گذشته در دستور کار بوده و شامل مشارکت ۴۰ درصدی مشترکان در مدیریت مصرف بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: این برنامه توسعه یافته و در بخش‌های مختلف از جمله تجاری و کشاورزی هم صرفه‌جویی صورت گیرد تا بتوان برق مطمئن را برای تابستان تامین کرد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: برای بخش صنعت هم بر اساس قانون مانع‌زدایی از صنعت برق تولید تاکنون ۸۷۰ مگاوات به ظرفیت تولید کشور اضافه شده و همچنین تکلیف شده که ۱۰ هزار مگاوات احداث شود و تا تابستان سال آینده پیش‌بینی این است که یک هزار و ۷۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شود.

رجبی مشهدی گفت: به طور قطع با تولید این نیروگاه‌ها فشار از شبکه سراسری کاسته خواهد شد.

وی درباره برنامه افزایش تعرفه برای سال آینده هم خاطرنشان کرد: افزایش تعرفه در دستور کار نیست و تعرفه مشترکانی که زیر الگو مصرف دارند تفاوت چندانی در تعرفه نخواهد داشت و بر اساس تعرفه‌های یارانه‌ای خواهد بود.

مدیرعامل توانیر افزود: مشترکانی که بیش از الگو مصرف دارند قبوض افزایشی خواهند داشت. البته امید است با طرح‌های تشویقی مشارکت بیشتر مردم را شاهد باشیم و صرفه‌جویی منجر به این شود که برق در بخش‌های مولد کشور به مصرف برسد.

رجبی مشهدی درباره میزان صرفه‌جویی از مسیر اعمال پاداش ادامه داد: ۲۰۰ مگاوات کاهش مصرف در تابستان در بخش خانگی داشتیم و قطعاً این برنامه‌ها توسعه پیدا خواهد کرد.

منبع: ایرنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
دقیقا یعنی افزایش پیدا میکنه هر موقع یه مسئولی حرفی زده برعکس میشه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۴۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
چرااین سخنگویان وقتی پشت تریبون قرارمیگیرندمثل آب خوردن دروغ می گویند(مگردروغ گویی ازگناهان کبیره نیست شایداحکام دین تغییرکرده ودروغ گویی جایزگردیده است)همین دوره پس ازپرداخت قبض هم برای قبض مشترک ساختمان وهم برای مغازه باتوجه به رعایت الگوی مصرف بمیزان 50درصد قبض جدید آمده .پس ما تکلیفمان با این دروغ گویان چیست اگرهم پرداخت نکنیم مامورانشان رامی فرستندبرای قطع برق واین عین دادن امیداست که مردم به آینده امیدوارگردنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
نه بابا دیگه همه چی افزایش داشته اینم افزایش بدین؟ برق مجانی؟ گاز مجانی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
ما در تابستان برایمان ۲ دوره قبض برق رایگان آمد ، ولی متاسفانه در زمستان و با توجه به صرفه جویی قبض سه برابر برایمان آمده ، خیلی راحت جبران آن قبض های رایگان را کردند و هیچ کس هم جوابگو نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
طی یک ماه اخیر هزینه کنتور برق خانگی یکباره 4 برابر شده ، به بهانه نصب مودم و قرائت از راه دور کنتورهای خانگی ،اگر میخواهید هزینه های قرائت کنتور برای خودتون کاهش بدهید چرا مشترکین باید این هزینه ها رو پرداخت کنند؟؟؟؟
آخرین اخبار