برگزاری آیین گرامیداشت روز وکیل در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

همزمان با هفته وکیل مدافع و سالروز استقلال کانون‌های وکلای دادگستری، بیش از ۶۰۰ دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در تالار امام خمینی این واحد دانشگاهی گرد هم آمدند.

ابراهیم اکبریان رئیس کانون وکلای دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: این کانون به عنوان متولی ارائه خدمات حقوقی در سطح جامعه استان، نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات رایگان در حوزه وکالت‌های تسخیری و وکالت‌های موازدتی دارد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری دارای جامعه‌ای کم برخوردار است و کانون وکلا با بررسی این نقیصه، به دنبال ارائه خدمات بهتر به مردم استان بوده و به جد در این زمینه مشغول فعالیت است.

اکبریان اضافه کرد: همیشه وضع قوانین تأثیر به سزایی در کیفیت ارائه خدمات حقوقی به مردم داشته است در حال حاضر وضعیتی که با آن مواجه هستیم این است که یک سری قوانینی مانند قانون تسهیل مجوز‌های کسب و کار به صورت غیر کارشناسی به تصویب مجلس می‌رسد که باعث شده در عرصه حقوق کیفیت فدای کمیت شود.


بیشتر بخوانید


وی گفت: نمایندگان مجلس با این بهانه که اشتغال‌زایی شود ظرفیت پذیرش کارآموزان وکالت را افزایش دادند که همین امر باعث شده نمره پذیرش کارآموزان وکالت کاهش شدید پیدا کند و کیفیت ارائه خدمات حقوقی به مردم با مشکل مواجه شود.

مرتضی صادقی ده صحرایی مدیر گروه رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: وکیل مدافعی که دارای تخصص و تجربه، قدرت ارتباطی، تحلیلگری، حساسیت به جزئیات، مهارت در مذاکره و اخلاق حرفه‌ای باشد، قادر است به بهترین شکل ممکن موکل خود را در دادگاه نمایندگی کند و به حل مسائل حقوقی او کمک کند.

وی یادآور شد: قدرت نمایندگی در دادگاه، تهیه و تحلیل اسناد، مشاوره حقوقی، مذاکره، نوشتار حقوقی و پذیرش پرونده از مهمترین وظایف یک وکیل مدافع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار