فعالیت ۸۰۰ راهدار برای تردد ایمن در جاده‌های برفی خراسان رضوی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۸۰۰ راهدار با وجود بارش برف، وجود مه، سرما و کولاک شدید در جاده های استان برای تردد ایمن در مسیرهای اصلی و فرعی خراسان رضوی در حال فعالیتند.

جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به تداوم بارش‌های کنونی گفت: این تعداد راهدار با بکارگیری ۵۹۳ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری در قالب ۷۲ تیم از صبح دیروز (چهارشنبه) مشغول یخ زدایی، شن و نمک پاشی و سایر امور ویژه راهداری زمستانی در طول راه‌های استان هستند.

او افزود: با توجه به یخ زدگی سطح راه ها، حجم شن و نمک مصرفی از ابتدای روز گذشته در طول ۱۳ هزار کیلومتر از راه‌های استان تا ظهر فردا به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن بالغ خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: از هموطنان و هم استانی‌ها تقاضا می‌شود فعلا سفر‌های غیر ضروری خود را به زمان مناسب‌تری موکول نموده و در صورت ضرورت سفر حتما از سلامت فنی، صحت عملکرد سیستم گرمایشی، برف پاک کن‌ها و سوخت کافی خودروی خود مطمئن بوده، زنجیر چرخ و سایر تجهیزات ایمنی سفر در زمستان را همراه خود داشته باشند.

شهامت ضمن توصیه به رانندگان برای رعایت احتیاط و سرعت مطمئنه در رانندگی بیان کرد: در حال حاضر فقط جاده‌های فرعی تربت جام- صالح آباد، تربت جام - باخرز و فریمان - ژرف به دلیل وقوع کولاک و نبود دید افقی و عدم ایمنی جاده مسدود اعلام شده است.

او تصریح کرد: آخرین اطلاعات راه‌ها در سامانه ۱۴۱ راهداری به لحظه بروز رسانی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.