رانندگان مراقب لغزندگی جاده‌ها باشند

رئیس پلیس راه شمال کرمان گفت: با توجه به شروع بارش‌ها،جاده‌های استان لغزنده شده و لازم است رانندگان به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس توجه کنند.  

علی رضایی گفت: با توجه به گزارش هواشناسی، در محور‌های رباط رفسنجان، گلبافت و محور‌های کوهستانی تا ساعت ۱۸ بارش برف پیش بینی شده و در تمام محور‌های کوهستانی لغزندگی محور‌ها را تا فردا داریم.

وی افزود: با توجه به لغزندگی محور ها، رانندگی با سرعت مطمئنه، بهترین حالت حرکت در جاده‌های لغزنده است؛ چرا که بسیاری از تصادفات در این شرایط به علت سرعت غیرمطمئنه رخ می‌دهد.

رضایی اظهار کرد: رانندگان وسایل نقلیه‌ای که در پشت سر وسیله نقلیه جلویی حرکت می‌کنند، موظفند فاصله مناسبی را برای جلوگیری از تصادف حفظ کنند؛ زیرا زمان توقف در یک جاده لغزنده بیشتر از زمان توقف در جاده خشک است.

وی تصریح کرد: خودداری از تغییر مسیر ناگهانی، توجه به جلو، داشتن زمان و مسافت بیشتر هنگام سبقت، روشن نگه داشتن چراغ‌های جلو با نور پایین، صبوری و اجتناب از عجله از موارد مهمی است که باعث افزایش ایمنی در جاده‌های لغزنده می‌شود.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: در زمان بارندگی و لغزنده شدن راه‌ها سرعت کاهش می‌یابد و باعث کندی حرکت می‌شود؛ بنابراین رانندگان باید با مدیریت زمان بین مبدأ و مقصد و پرهیز از ارتکاب هرگونه تخلف، سفر خود را انجام دهند.

رضایی با اشاره به بارش برف در استان و لغزنده بودن سطح جاده ها، از رانندگان خواست تا به هشدار‌های پلیس توجه کنند.

وی افزود: ضرورت دارد رانندگان قوانین و مقررات را بیش از پیش رعایت کنند و قبل از سفر به توصیه‌های ایمنی توجه کامل داشته باشند و از وضعیت محور‌ها مطلع شوند.

رضایی با تاکید به همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در محور‌های مواصلاتی، تصریح کرد: با توجه به لغزنده بودن سطح جاده‌ها در مواقع یخ زدگی و بارندگی، رانندگان به جد از سرعت غیرمجاز و حرکات مخاطره آمیز خودداری کنند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان به شهروندان توصیه کرد، اگر قصد خارج شدن از شهر و استان را دارند، حتما خودروی خود را بازدید و از ایمن بودن تجهیزات اطمینان حاصل کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار