شستشو‌های غیرضرور در ایام خانه تکانی ممنوع

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تاکید کرد: هم استانی‌های عزیز در ایام خانه تکانی از شستشو‌های غیرضروری پرهیز کنند.

خانه‌تکانی یکی از آیین‌های نوروزی است که مردم بیشتر مناطق کشور به آن پایبندند؛ در این آیین، تمام خانه و وسایل آن در آستانه نوروز گردگیری، شستشو و تمیز می‌شود.
رضا نعیمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: همه ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، آیین خانه تکانی آغاز می‌شود و هم استانی‌های عزیز شروع به نظافت و شستشوی فرش‌ها، منازل و حیاط و ... می‌کنند.
وی عنوان کرد: هرچند انجام خانه تکانی و نظافت اقدامی بسیار پسندیده است، اما در این میان افرادی که با وسواس بیشتری اقدام به شستشو کرده و برای نظافت، ساعت‌ها شیرآب را باز می‌گذارند باعث هدر رفت حجم بسیار زیادی از آب شرب می‌شود که همه ساله همزمان با آغاز سال جدید و با توجه به حجم بالای شستشو‌ها شاهد، پایین آمدن سطح مخازن آب شرب و افت فشار و قطعی آب در منازل برخی از مشترکین بوده ایم.
نعیمی ضمن تقدیر و تشکر از هم استانی‌های عزیز بابت همراهی و همدلی در امر مدیریت مصرف آب در طی سال گفت: برای جلوگیری از هر گونه افت فشار و یا قطعی آب، همزمان با پیک مصرف در ایام خانه تکانی انتظار داریم تا شهروندان و روستانشینان عزیز در حد امکان از شستشو‌های غیرضروری پرهیز نمایند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بابیان اینکه همه ساله در روز‌های پایانی سال شاهد افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب هستیم گفت: این موضوع افت شدید آب را به همراه دارد و انتظار می‌رود هم استانی‌ها شستشوی فرش‌ها، پتو‌ها و ... را به مراکز قالیشویی بسپارند و برای شستشو‌های ضروری برنامه ریزی و زمانبندی مناسب داشته باشند، از سویی دیگر تمام شستشو‌ها را به دو سه روز آخر سال موکول نکنند، زیرا در این صورت منابع تولید آب و مخازن ذخیره جوابگوی مصارف هم استانی‌ها نخواهد بود.

برچسب ها: خانه تکانی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.