تدارک تمامی ناوگان حمل‌ونقلی برای سفرهای نوروزی

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال دستگاه‌های مرتبط با حمل و نقل، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تسهیل سفرهای نوروزی را انجام داده‌اند.

همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تمامی دستگاه های مرتبط با بخش حمل و نقل برای ایام نوروز برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند تا مردم در نوروز امسال بتوانند سفری راحت تر  داشته باشند.

با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز سال ۱۴۰۳ بسیاری از مسافران برای آنکه بتوانند بیشتر از  برکات این ماه استفاده کنند مدت زمان کمتری را برای سفر در نظر می‌گیرند درنتيجه برای این مسافران خرید بلیت برای رفت وبرگشت به صورت همزمان در تمامی بخش های حمل ونقلی توصیه می شود چراکه با توجه به افزایش تعداد تقاضا و محدود بودن ناوگان ، مسافران باید تمامی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

مسافران بلیت رفت و برگشت را با هم خریداری کنند

طبق گفته سردار هادیان‌فر معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی،  مسافران باید بلیت های خود را به صورت رفت و برگشت و از سایت های مجاز خریداری کنند تا مشکلی در  سفر  برای آنها پیش نیاید‌.

او گفت: تمهیدات لازم در  تمامی بخش ها در نظر گرفته شده و به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده ایم که  فروش چارتری در مسیرهای داخلی و بین‌المللی ممنوع است.

در نوروز امسال تمامی بخش های حمل ونقلی از جمله راه آهن، اتوبوس، هواپیما و بنادر تدابیر گسترده ای را در نظر گرفته اند و تعداد زیادی از بخش ها اقدام به پیش فروش بلیت های خود کرده اند و تعدادی از ناوگان هم از چند روز آینده پیش فروش بلیت های خود را شروع می کنند.

ارائه قطارهای فوق العاده برای سفرهای نوروزی در مسیرهای پر تردد

در حوزه حمل ونقل ریلی  به گفته میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن  پیش فروش بلیت‌های قطار از ۸  تا ۱۰ اسفند ماه در تمامی مسیر ها انجام شد و  پیش فروش بلیت های  نوروزی هم همانند ماه های گذشته به صورت اینترنتی و حضوری در دو بازه زمانی انجام شد.

به گفته وی هیچ تغییر قیمت بلیتی برای ایام نوروز در مسیرهای مختلف ریلی ایجاد نشده است و مسافران باید با توجه به قانون جدید حتما نام ونام خانوادگی مندرج شده در بلیت را چک کنند. 

صالحی گفت: در تمامی مسیرهای ویژه و پر تردد از جمله مشهد و چند شهر دیگر با توجه به افزایش حجم تقاضا قطارهای فوق العاده در نظر گرفته ایم.

وی اظهار کرد: قطار با توجه به راحت تر و ارزان تر بودن در مقایسه با سایر ناوگان  حمل و نقلی از میزان تقاضای قابل توجهی برخوردار بوده است.

اضافه شدن ۵۰ دستگاه اتوبوس  برون شهری به ناوگان جاده ای  برای سفرهای نوروزی 

براساس این گزارش ناوگان حمل ونقل پر تردد دیگر در حوزه حمل ونقل جاده ای از جمله اتوبوس های برون شهری است که طبق آخرین آمارهای ارائه شده از سوی داريوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور   نوروز ۱۴۰۳ ، ۵۰ دستگاه ناوگان اتوبوسرانی برون شهری که توسط یکی از شرکت های حمل‌ونقلی وارد شده و در مرحله ترخیص از گمرک است به ناوگان اضافه خواهد شد. 

امانی همچنین در خصوص پیش فروش بلیت های اتوبوس هم گفت: پیش فروش بلیت های نوروزی از ۲۰ اسفند ماه آغاز می شود.  ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس، ۱۹هزار دستگاه مینی بوس و ۳۰ هزار دستگاه سواری کرایه در ایام نوروز در محورهای مختلف درون استانی و برون استانی، مسافران را جابه جا می کنند.

وی با بیان اینکه نظارت و پیگیری مستمر بر فروش بلیت های نوروزی و رسیدگی به شکایات مسافران از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و ادارات استان ها انجام می شود، ادامه‌داد: سامانه جامع اطلاع رسانی،تلفن گویا و وب سایت ۱۴۱ همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱، پل های ارتباطی این سازمان با کاربران بوده و می توانند شکایات و نظرهای خود را ثبت کنند.

او با بیان این که ارائه کد ملی و تلفن همراه هنگام خرید بلیت از طرف مسافران الزامی است، افزود: با توجه به افزایش تقاضا در برخی مسیرها، از سوی استان ها نیازسنجی انجام می شود و حداکثر ظرفیت ناوگان برای خدمات رسانی به کارگرفته خواهد شد.

هیچ تغییر قیمت بلیتی برای  پروازهای نوروزی در نظر نگرفته نشده است

براساس این گزارش ناوگان دیگری که‌ مسافران برای سفر انتخاب می کنند بخش هوایی است که طبق اعلام محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تمامی ناوگان هوایی کشور در ایام نوروز آماده پذیرایی از مسافران هستند و در حال حاضر حدود ۲۰۰ ناوگان برای جابه جایی مسافران آماده هستند.

وی افزود: با توجه به شرایط نوروز و افزایش تقاضا در برخی از مسیرها پروازهای فوق العاده هم برای این ایام در نظر گرفته ایم.

محمدی بخش گفت: هیچ برنامه ای برای تغییر قیمت بلیت هواپیما در نظر گرفته نشده و پیش فروش بلیت هم با توجه به آنکه مسافران می توانند هر زمانی برای تاریخ مورد نظر خود بلیت تهیه کنند بنابراین روز مشخصی در نظر نگرفته ایم.

آمادگی ناوگان دریایی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی

ناوگان حمل و نقل خدمات رسان  دیگر در نوروز، بخش دریایی است که طبق آخرین اظهار نظر الله مراد عفیفی پور سرپرست اداره کل دریایی سازمان بنادر،  تمامی بنادر جنوبی و شمالی کشور برای نوروز آماده هستند.

او گفت: ظرفیت های حمل و نقلی سازمان بنادر و دریانوردی از جمله قایق های تفریحی در شمال و جنوب آماده ارائه خدمات رفاهی به مردم هستند.

مدیركل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان كرد: برای تردد به جزایر نیز تمهیدات خوبی از جمله ۵۸۰۰ صندلی در بنادر برای تردد مردم بخصوص‌ حركت به سمت قشم و هرمز و‌ بوموسی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه كه مسیر تردد مسافری برای اولین بار برای حضور مردم در بوموسی در نظر گرفته شده است گفت: تردد مسافری در حال حاضر به صورت هفتگی است و در آینده با حضور بیشتر مردم به شكل پرتراكم تری این نقل و انتقال انجام می شود.

عفیفی پور با اشاره به اینکه   بنادر مقصد ناوگان حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی است بیان كرد: با توجه به حضور گسترده و آنی مردم در بنادر ممكن است كه استفاده همزمان آنها از وسایل حمل و نقل دریایی در آن واحد فراهم نباشد. در این زمینه نیز تلاش شده كه بیشترین امكانات رفاهی برای استفاده مردم در نظر گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
با افزایش چند برابری بلیط و نداشتن بی خودی بلیط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
ایران خودروییهای ملعون هنوز چراغای کمپرسی هاشو به جای اینکه پایین بزنه یه متر بالای سپر میزنه و پدر مردمو درآورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
همه رو دلالا میخرن
Germany
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
ملت گرسنه اند و تو حرامزاده از سفر میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
حرف زدن قشنگه
یه سر به اپلیکیشنای فروش بلیط بزنید، متوجه می‌شید که چخبره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
سلام .من خانه ندارم .من را دهک ششم گذاشتن . دایی من هزارتا خانه وهزارتاماشین وهزارتازمین باسندجعلی وغیررسمی کلاهبرداری کرده دهک اول است .این عدالت حضرت علی نیست .تمام کارگران افغانی شدن .همه تو اسنپ کار میکنند.چون کارگران را برده مدرن کردن
آخرین اخبار