افزایش خدمات پزشکی قانونی خراسان شمالی به مراجعین

تا پایان دی ماه ۲۸ هزار و ۴۸۹ خدمت در چهار حوزه تخصصی پزشکی قانونی به مردم ارائه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ده درصد افزایش داشته است.

 دکتر نورس مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: تا پایان دی ماه ۲۸ هزار و ۴۸۹ خدمت در چهار حوزه تخصصی پزشکی قانونی به مردم ارائه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ده درصد افزایش داشته است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۲۵ هزار و ۹۵۹ نفر خدمت بود. 

او گفت : تا پایان دی ماه، در حوزه معاینات ۲۱ هزار و ۵۲۴ نفر معاینه شده اند که بیشترین این افراد به دنبال مصدومیت در نزاع یا تصادف از سوی مراجع قضایی جهت معاینه به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند. 

نورس گفت: در حوزه آزمایشگاه نیز شش هزار و ۲۰۸ نمونه در بخش‌های سم شناسی و سرولوژی قانونی مورد بررسی قرار گرفته اند که این آمار تا پایان دی ماه سال گذشته پنج هزار و ۲۷۸ مورد بود. 

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: در بخش متوفیات ۵۹۱ متوفی به پزشکی قانونی ارجاع شده که ۱۱۶ مورد بدون کالبد گشایی، تعیین علت فوت شدند و ۴۷۵ مورد پس از کالبدگشایی، نمونه برداری و انجام آزمایشات تخصصی لازم، علت و زمان فوت آن‌ها به مراجع قضایی اعلام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.