با حضور وزیر ارتباطات در مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور؛

سه سامانه تجزیه هوشمند انواع مرسولات پستی افتتاح شد

وزیر ارتباطات در راستای هوشمندسازی شبکه پستی کشور، سه سامانه تجزیه هوشمند برای انواع مرسولات پستی را در مرکز تجزیه و مبادلات پست افتتاح کرد.

 امروز (یکشنبه) با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمود لیایی مدیرعامل شرکت ملی پست، سه سامانه تجزیه هوشمند انواع مرسولات پستی در مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور افتتاح شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر اساس این گزارش به طور میانگین روزانه و در ۳ شیفت صبح، عصر و شب بالغ بر ۴۲۰ هزار انواع مرسولات به صورت دستی و مکانیزه در مرکز تجزیه و مبادلات لشگر پردازش می‌شود که با افتتاح این سیستم ها، حداقل ظرفیت تجزیه هوشمند ۲۲ هزار مرسوله در ساعت امکان پذیر می‌شود و در آینده نزدیک به ظرفیت ۴۰ هزار تجزیه مکانیزه در ساعت خواهد رسید.

سیستم‌های هوشمند سورتینگ برای تجزیه انواع مرسولات شامل پاکت، بسته‌های کوچک و جوف طراحی شده‌اند و به دلیل فناوری‌های بکار رفته در آن‌ها با یکبار اسکن، فرآیند ثبت ورود مرسوله انجام و و امکان تجزیه مرسولات تا بیش از ۱۵۰ مقصد درج شده بر روی بارکد را ایجاد می‌نمایند.

از مزایای این سیستم‌ها می‌توان اشاره کرد به: اشغال مساحت کمتر، افزایش سرعت سیر مرسولات، کاهش بی‌ترتیبی‌های پستی و افزایش کیفیت خدمات، اسکن ورود و خروج تمامی مرسولات و ایجاد امکان رصد لحظه‌ای سیر مرسولات، کاهش هزینه (منابع انسانی، تجهیزات اداری و ملزومات مصرفی)، عدم نیاز به کاربر بواسطه اتومایز شدن اطلاعات، کاهش مدت سیر مرسولات، کنترل و نظارت سیستمی و کاهش وابستگی به نیروی انسانی.

اضافه می‌شود طراحی و تولید این سیستم‌ها توسط سه شرکت دانش‌بنیان و با توان داخلی و بر اساس جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا صورت گرفته است.

پست پیشران اصلی اقتصاد دیجیتال کشور است

عیسی زارع پور در این آیین با بیان اینکه موتور حرکت اقتصاد دیجیتال پست است، گفت: پست در امتداد فضای مجازی و در فضای واقعی به عنوان لجستیک، نقش کلیدی و حیاتی دارد. 

وزیر ارتباطات با تاکید بر هوشمند سازی تمامی مراحل فرایند‌های پستی با توان بخش خصوصی افزود: شرکت ملی پست توانسته است با نگاه به آینده و نیاز‌های روزافزون جامعه به خدمات ارتباطی، بستر خدمات بیشتری را بر پایه فناوری اطلاعات و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان فراهم کند و امروز شاهد تحول چشمگیر در عرصه این گونه خدمات هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت ملی پست به یکی از پیشران‌های اقتصاد دیجیتال تبدیل شده است، عنوان کرد: بررسی کسب و کار‌ها نشان می‌دهد که ۷۰ درصد آن‌ها کالا محور هستند بنابراین پست در این حوزه نقش کلیدی دارد.

زارع پور گفت: با اعتمادی که مردم به پست دارند، لازم است تا با استمرار هوشمند سازی و ارتقای مولفه‌های دقت و سرعت، طوری خدمت رسانی انجام شود تا شاهد افزایش هرچه بیشتر اعتماد مردم به پست باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار