اولویت اجرایی ۴۷ طرح زیرساختی استان اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ۴۷ طرح مهم و پیشران توسعه این استان دارای ردیف ملی در اولویت تکمیل قرار گرفته است.

داود شایقی گفت: این طرح‌ها عمدتا در بخش‌های زیربنایی و زیرساختی از جمله راه، راه‌آهن، آبرسانی، فاضلاب، تکمیل سدها، طرح‌های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی تعریف شده تا با تامین اعتبارات ملی بتوانیم این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: با این روند سال آینده با دومین سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل بخش عظیمی از منابع جذب شده و ما قادر خواهیم بود بسیاری از طرح‌های مهم و اساسی منطقه را با سرعت بیشتری آماده بهره‌برداری کنیم.

او از اختصاص ۲۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منابع ملی به استان خبر داد و گفت: هفته گذشته ۱۶ هزار میلیارد ریال از این منابع به استان تخصیص پیدا کرد تا بخشی از این اعتبارات به راه‌آهن و بخش دیگری نیز به توسعه راه‌ها اختصاص یابد.

شایقی همچنین در خصوص تامین مالی پروژه راه‌آهن اردبیل تصریح کرد: اعتبار مصوب راه‌آهن اردبیل امسال هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود که در این مدت ۸۳ درصد بیشتر از سهم مصوب برای این طرح ریلی تامین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از افتتاح راه‌آهن اردبیل در سه ماه اول سال آینده به عنوان طرح اصلی پیشران و زیربنایی استان خبر داد و گفت: در کنار راه‌آهن اردبیلمیانه، قرار است در سفر آتی رئیس‌جمهور به استان اردبیل ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز به بهره‌برداری برسد.

شایقی با اشاره به تصویب طرح جامع بیله‌سوار افزود: با تصویب طرح جامع شهر بیله‌سوار بعد از ۱۰ سال، این شهر در راستای توسعه، عمران و آبادانی، از یک برنامه منسجم بهره‌مند خواهد شد.

او بیان کرد: در قالب این طرح قرار شد بخشی از اراضی به محدوده شهر به عنوان ذخیره اضافه شده و در کنار آن به صورت جداگانه طرح‌های مطالعاتی اجرای منطقه آزاد تجاری نیز مورد توجه و دقت نظر قرار بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سند آمایش استان آماده اجرا است و بر اساس این سند تلاش می‌کنیم تا رویه توسعه استان شتاب بیشتری بگیرد.

شایقی بیان کرد: در سند توسعه شهرستان‌ها نیز به ظرفیت‌های شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف توجه شده تا بر همین اساس عمران و آبادانی و تامین زیرساخت‌ها را شاهد باشیم.

او اظهار کرد: در بخش روستایی نیز طرح‌های توسعه‌ای، اقتصادی و اشتغال‌زا برای روستاهای پرجمعیت استان تهیه و تدوین شده تا هدف‌گذاری‌ها بر همین اساس انجام شود.

شایقی همچنین از تکمیل و توسعه چهار خطه‌های استان به ویژه پارس‌آباد - سربند، سربند - مشگین‌شهر، مشگین‌شهر - اردبیل، بیله‌سوار - گرمی، گرمی - رضی و امیرکندی، اردبیل – سرچم، کلور – درام و ۲ گردنه حیران و اسالم خبر داد و افزود: این طرح‌ها با سرعت مطلوبی در حال اجرا است.

او درباره تکمیل بیمارستان نجف‌زاده و ولیعصر مشگین‌شهر گفت: این ۲ طرح نیز در حوزه بهداشت و درمان در اولویت تکمیل قرار گرفته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.