اختلاف ۱۰ ساله میان ۲ طایفه در بهبهان ختم به صلح شد

اختلاف ۱۰ ساله میان ۲ طایفه که منجر به کشته شدن یک نفر از طرفین شده بود، با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران، خیرین و بزرگان در بهبهان با صلح و سازش مختومه شد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: عشایر همواره در تمامی بخش‌ها و حوزه‌ها نقش اثرگذاری دارند و امروزه این قشر با اصالت و زحمت کش دژه مستحکمی برای امنیت و آرامش کشور هستند و باید از ظرفیت آنها جهت تحقق اهداف کشور استفاده و بهره برد.

او می‌گوید: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه منجر به ارتقاء آرامش و امنیت پایدار می‌شود و همه باید در این امر گام‌ها و تلاش‌های اثرگذاری داشته باشیم.

این مقام قضایی ادامه داد: از سیاست‌های راهبردی دستگاه قضایی گسترش و توسعه فرهنگی ارزشمند صلح و سازش، عفو، گذشت و اصلاح ذات البین می‌باشد که با ورود اعضای شورای حل اختلاف، خیرین و صلح یاران و تلاش‌های گسترده بزرگان طرفین و راهبر‌های رئیس دادگستری خوزستان، خوشبختانه اختلاف بوجود آمده بین این ۲ طایفه پس از ۱۰ سال، منتهی به صلح و سازش گردید.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ضمن تقدیر و تشکر از خانواده مقتول و افرادی که در حل و فصل این نزاع همکاری داشتند، از طرفین خواست که حقوق همدیگر را رعایت و همواره در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.