همه پای کار سلیزدگان بلوچستانیم

مشاور معاون وزیر و مسوول اردو‌های جهادی سازمان دامپزشکی کشور گفت: اجازه کوچکترین خسارت به سرمایه دامی دامداران را نمی‌دهیم.

امین اسدی مشاور معاون وزیر و مسوول اردو‌های جهادی سازمان دامپزشکی کشور از تداوم خدمات رایگان با جهاد دامپزشکی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت:همه پای کار هستیم و اجازه نخواهیم داد کوچکترین خسارتی به سرمایه‌های دامی دامداران و عشایر وارد شود.

وی در حاشیه بازدید از نقاط سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان و دیدار با دامداران و عشایر سیلزده در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دامداری و دامپروری منبع درآمد و تامین معیشت خیل عظیمی از مردم این استان است، سیل اخیر ضمن وارد کردن خسارت به زیرساخت‌های مختلف منطقه، سرمایه‌های دامی مردم را در معرض خطر شیوع بیماری و تلفات قرار داده به همین جهت با فروکش کردن سیل دامپزشکی با بسیج تمامی امکانات و نیرو‌ها اقدام به واکسیناسیون و درمان رایگان دام‌ها در مناطق سیل زده کرده است.

وی افزود: با دریافت اولین هشدار‌های هواشناسی منبی بر احتمال وقوع بارندگی و سیلاب اطلاع رسانی لازم به بهره برداران حوزه‌های مختلف دامپزشکی صورت گرفت که با تمهیدات انجام شده کمترین خسارت متوجه دامداران و بهره برداران شد.

مشاور معاون وزیر و مسوول جهاد دامپزشکی کشور ادامه داد: هم اکنون برای کنترل بیماری‌های احتمالی پس از وقوع سیل تیم‌های دامپزشکی روستا به روستا و دامداری به دامداری در حال معاینه، درمان و واکسیناسیون رایگان دام و طیور هستند، با فعالیت شبانه روزی همکاران اجازه نخواهیم داد کوچکترین خسارتی به سرمایه‌های دامی دامداران و عشایر وارد شود.

وی بیان کرد: تا کنون هفت تیم دامپزشکی مستقر در منطقه به بیش از ۲۵ روستای درگیر سیلاب در بخش‌های باهوکلات، پیرسهراب، تلنگ و پلان بیش از ۳۰ هزار خدمت رایگان در زمینه واکسیناسیون، ویزیت، درمان و آموزش و ترویج ارائه کرده‌اند که همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار