سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های خوبی در زمینه سرمایه گذاری دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با متصل بودن به آب‌های آزاد و دارا بودن معادن غنی، ظرفیت‌های شیلاتی و کشاورزی آماده جذب سرمایه گذاران خارجی است.

 محمد کرمی در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد سیستان اظهار کرد: سیستان شرایط خاص و ویژه‌ای دارد، امیدواریم با تلاش و همتی که در همه عرصه‌ها بویژه با نوآوری و خلاقیت بکار گرفته می‌شود این منطقه به سرعت رشد اساسی داشته باشد.

وی از کشور افغانستان که در همسایگی سیستان و بلوچستان قرار دارد به عنوان یک ظرفیت یاد کرد و افزود: این کشور دارای ظرفیت‌های خیلی خوبی است، شاید تصور کنیم افغانستان مشکل دارد و کشوری محروم است، اما این کشور از نظر ذخایر، بالاترین ذخائر لیتیوم را دارد که برابر نفت عربستان سعودی است.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: کشور افغانستان بالاترین معادن مس و طلا را دارد همچنین در بخش‌های مختلف دارای امکانات بسیار خوبی است که می‌توانیم با مراودات اقتصادی و تجاری از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد افغانستان را اقتصاد خودمان می‌دانیم چرا که اگر اقتصاد افغانستان درست شود سر ریز آن به کشور خودشان برمی‌گردد و این امر باعث رونق اقتصادی در این کشور می‌شود.

کرمی گفت: سرمایه گذارانی که از افغانستان یا از جا‌های دیگر به سیستان و بلوچستان می‌آیند امیدواریم با ترانزیتی که انجام می‌شود چین و آسیای میانه به خود افغانستان وصل شود، تحولات اساسی شکل خواهد گرفت بویژه در منطقه آزاد سیستان بخش صنعت فعال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار