رهبر اکثریت سنای آمریکا: اگر اسرائیل طرد شود، جان سالم به در نمی‌برد

چاک شومر به شدت عملکرد نتانیاهو در جنگ غزه را مورد انتقاد قرار داد و گفت که حمایت‌ها از این رژیم به پایین‌ترین حد رسیده است.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی شد و گفت که نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی «مانع اصلی» بر سر راه صلح است. 

به گزارش گاردین، شومر که بالاترین مقام یهودی در آمریکا است در یک سخنرانی طولانی در صحن مجلس سنا به شدت از نتانیاهو انتقاد کرد و گفت که نخست وزیر رژیم اشغالگر خود را با وزرای راست افراطی محاصره کرده و بیش از حد نسبت به تلفات غیرنظامیان در غزه بی‌توجه بوده است. به گفته شومر، این امر «حمایت از اسرائیل را در سراسر جهان به پایین‌ترین حد در تاریخ رسانده است». 

او در ادامه اظهارات جنجالی خود گفت: «اگر اسرائیل طرد شود نمی‌تواند به بقای خود ادامه دهد». 

شومر همچنین گفت: رد کردن راه حل دو کشوری از سوی رژیم صهیونیستی «اشتباهی فاحش» خواهد بود. 

این سخنرانی در حالی انجام شد که تعداد فزاینده‌ای از دموکرات‌ها از موضع خود در حمایت از رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی کرده و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به صورت لفظی فشار‌ها بر کابینه نتانیاهو را تشدید کرده است.

شومر تا کنون خود را به عنوان متحد قوی رژیم صهیونیستی نشان داده بود و چند روز پس از عملیات طوفان الاقصی، به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و این عملیات را به شدت محکوم کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۰:۳۹ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
اگر اسراییل بخواهد در طول ۲۴ ساعت کله پایتان می کند شما امریکاییها کوچکتر از ان تشریف دارید که به اسراییل بگوید بالا چشمش ابروست
آخرین اخبار