۲۰ میلیون متر مکعب آب پشت سازه‌های آبخیزداری مهرستان ذخیره سازی شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهرستان در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: براثر بارندگی‌های اخیر، بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب آب پشت سدها، بند‌ها و سازه‌های آبخیزداری این شهرستان ذخیره شده است.

عبدالواحد جمشیدزاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهرستان در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۲۰۰ سازه خاکی و سنگ ملات شهرستان مهرستان در اثر بارندگی‌های اخیر کاملا آبگیری و از هدر رفت بخش قابل توجهی از روان آب‌های منطقه جلوگیری شد.

وی افزود: فعالیت‌های آبخیزداری اجرا شده در شهرستان مهرستان نقش موثری در کنترل سیل، جلوگیری از فرسایش خاک و مهمتر از همه تقویت و احیای طبیعت را به دنبال داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری مهرستان بیان کرد: کشور پهناور ایران و به تبع آن استان سیستان و بلوچستان همیشه با ۲ پدیده خشکسالی و سیل‌های ویرانگر مواجه بوده که تنها راهکار موثر و مفید جهت غلبه بر اینها اجرای فعالیت‌های آبخیزداری در حوزه‌های منابع طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان مهرستان دارای چهار حوزه آبریز بزرگ بوده و با توجه به کوهستانی بودن منطقه یکی از بکرترین نقاط سیستان و بلوچستان و کشور برای اجرای سازه‌های متنوع آبخیزداری است.

برچسب ها: آبخیزداری ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار