طفره کربی از پاسخ به سوالات مربوط به آتش‌بس غزه

یکی از مقامات آمریکا پاسخ روشنی به سوالات مربوط به نقش نخست‌وزیر صهیونیست‌ها در عدم توافق آتش‌بس نداد.

جان کربی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، از پاسخ به سؤالات درباره اینکه آیا جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع صلح در بحبوحه جنگ در غزه می‌شود، طفره رفت.

بر اساس گزارش هیل، شانون بریم، مجری برنامه «فاکس نیوز ساندی» درباره سخنرانی هفته گذشته چاک شومر، رهبر اکثریت سنا که در آن از رژیم صهیونیستی خواست تا انتخابات جدیدی برگزار کند، کربی را تحت فشار قرار داد.

بریم در ادامه گفت: بایدن بعداً اعلام کرد شومر نطق خوبی داشته است آیا رئیس جمهور معتقد است نتانیاهو افراطی است، مانعی برای صلح است و باید در کنار حماس قرار گیرد؟

کربی در پاسخ گفت: جنبه‌های خاصی در دنبال کردن عملیات در غزه وجود دارد که ما آشکارا با تمام کار‌هایی که اسرائیل انجام داده موافق نیستیم.

او افزود: اما آن ها رابطه‌ای دارند که می‌توانند با یکدیگر صحبت کنند. او نخست وزیر اسرائیل است و ما به حاکمیت مردم اسرائیل احترام می‌گذاریم.

کربی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بایدن معتقد است که نخست وزیر جدید باید جایگزین نتانیاهو شود، گفت که این به خود صهیونیست‌ها بستگی دارد.

کربی گفت: رئیس جمهور معتقد است که این به مردم اسرائیل و دولت اسرائیل بستگی دارد که تعیین کنند آیا و چه زمانی انتخابات جدید برگزار خواهد شد. 

 این درحالی است که کربی پیش از این ادعا کرده بود واشنگتن مخالف استقرار آتش بس همه جانبه در غزه است، زیرا این امر به عملیات حماس در هفتم اکتبر اعتبار می‌بخشد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
پست فطرت .هزار چهره
حتی خودتت .چرندیات و زرهای خودتت را قبول نداری
و بخودتت میخندی
فشار خون را فقط بالا میبری .مردک دلقک سیرک
آخرین اخبار