‍ تیمار و رها سازی پرندگان وحشی در طبیعت شهرستان کلات

دلیجه، عقاب طلایی ، سارگپه و شاه بوف پس از بازپروری و اطمینان از سلامتی با نظارت کارشناسان در زیستگاه‌های طبیعی رهاسازی و به دامان طبیعت بازگشتند.

مسعود معصوم شاهی گفت: این پرندگان شامل دلیجه، عقاب طلایی ، سارگپه و شاه بوف بودند که پس از بازپروری و اطمینان از سلامتی با نظارت کارشناسان در زیستگاه‌های طبیعی رهاسازی و به دامان طبیعت بازگشتند.نگهداری حیات وحش حتی به صورت موقت توسط شهروندان بر خلاف آئین نامه اجرایی قانون شکار و صید است و زنده گیری، تیمار و رهاسازی حیات وحش نیاز به تجربه و تخصص داشته و قبل از رهاسازی باید سلامت آن توسط دامپزشک تأیید و در محل‌هایی با نظر کارشناسان مربوطه انجام شود.
 
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلات افزود: این شهرستان دارای تنوع زیستی ویژه ای از جمله گونه‌های پرندگان شکاری است و این پرندگان نقش مهمی در هرم غذایی و حفظ و پایداری اکوسیستم‌ها دارند و جمعیت پرندگان، خزندگان، جوندگان، دوزیستان و حتی حشرات را کنترل کرده و از طغیان جمعیت آنها جلوگیری می‌کنند.
 
وی گفت: انتظار است شهروندان در صورت مشاهده هر گونه پرنده آسیب دیده مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست کلات 34724044 یا شماره تماس گویا 24 ساعته 1540 و 09150043345 اطلاع رسانی کنن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار