اشغال ۸۰۰ هکتار از اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری

رژیم صهیونیستی اعلام کرده که ۸۰۰ هکتار از زمین‌های فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی تصرف می‌کند.

اسرائیل اعلام کرده است که صد‌ها هکتار از اراضی فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی به منظور توسعه شهرک‌ها تصرف می‌کند. این به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های غصب زمین این رژیم در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش المیادین، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، دیروز جمعه پس از سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به اراضی اشغالی برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اعلام کرد که ۸۰۰ هکتار (حدود ۲۰۰۰ جریب) از زمین‌های بیشتری را در کرانه باختری اشغالی تصاحب خواهد کرد.

او بر عزم این رژیم برای ادامه شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی، علیرغم افزایش اعتراضات بین المللی، تاکید کرد.

 رژیم اشغالگر پیش از این نیز زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار (۷۴۰ جریب) در دره اردن را به عنوان اراضی دولتی معرفی کرده است.

این در حالی است که حتی ایالات متحده، متحد اسرائیل نیز ماه گذشته گفت که گسترش شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری با قوانین بین المللی مغایرت دارد.

در اوایل این ماه، ولکر ترک، رئیس حقوق بشر سازمان ملل متحد، گفت: «تاسیس و ادامه توسعه شهرک‌ها بر اساس قوانین بین‌الملل یک جنایت جنگی است.»

بیش از ۶۰۰ هزار اسرائیلی در بیش از ۲۳۰ شهرک ساخته شده از زمان اشغال کرانه باختری و قدس شرقی توسط اسرائیل از سال ۱۹۶۷ زندگی می‌کنند.

در حالی که همه شهرک‌های اسرائیلی بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند، اسرائیل با نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، شهرک‌سازی را افزایش داده است.

فلسطینیان خواهان کرانه باختری به عنوان بخشی از کشور مستقل آینده با پایتختی قدس شرقی هستند. مقامات فلسطینی تصرف زمین و گسترش شهرک‌های غیرقانونی را محکوم کردند. وزارت امور خارجه فلسطین اقدام اخیر را «جنایت» خواند که بخشی از «سیاست رسمی مسابقه با زمان برای الحاق کرانه باختری و از بین بردن امکان تشکیل کشور فلسطین است».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار