مدیرکل مدیریت بحران استان تهران خبر داد:

هشدار سیلاب در ارتفاعات شمال تهران/ مسافران از رودخانه‌ها فاصله بگیرند

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش‌های شدید طی دو روز آینده نسبت به احتمال وقوع سیلاب در ارتفاعات استان هشدار داد.

حامد یزدی مهر، پیش از ظهر یکشنبه از پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید باران و خطر وقوع سیلاب در ارتفاعات شمال تهران، خبر داد. 

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه منطقه اثر مخاطره کل استان تهران، به ویژه ارتفاعات پایتخت و امام زاده داوود (ع)، شمیرانات، پردیس، دماوند و فیروزکوه پیش بینی شده است، گفت: توصیه اکید مدیریت بحران به شهروندان و مسافران نوروزی این است که از اتراق و تردد کنار رودخانه ها، رود دره‌ها و مسیل‌ها به طور جدی اجتناب کنند. 

یزدی مهر در خصوص آب گرفتگی معابر و لغزندگی محور‌ها و خطر ریزش بهمن نیز هشدار داد و افزود: از مردم عزیز می‌خواهیم در صورت عدم ضرورت از سفر به محور‌های کوهستانی خودداری کنند و در صورت ضرورت حتما از صحت گرمایش خودرو و تجهیزات زمستانی اطمینان داشته باشند. 

وی در خصوص عدم صعود به ارتفاعات پایتخت نیز هشدار داد و بیان کرد: طی دوروز آینده طبق اعلام هواشناسی بروز مخاطرات بارش برف و باران و تگرگ، وقوع مه و رعد و برق محتمل است، لذا از مردم، مسافران نوروزی و کوهنوردان میخواهیم به هیچ عنوان به ارتفاعات نروند.

منبع: استانداری تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار