استاندار تهران:

هواشناسی در پیش بینی مخاطرات نقش فعال‌تری ایفا کند

استاندار تهران ضمن تبریک به مناسبت روز جهانی هواشناسی بر ضرورت ایفای نقش فعال‌تر در حوزه پیش بینی مخاطرات جوی این استان تاکید کرد.

علیرضا فخاری در پیامی با تبریک به مناسبت روز جهانی هواشناسی، در خصوص شعار سال ۲۰۲۴ این سازمان، اظهار کرد: در سال میلادی جاری این مناسبت از سوی سازمان جهانی هواشناسی، با شعار «خط مقدم اقدام اقلیمی» نام گذاری شده و برای تحقق این شعار در کشور‌ها باید تلاش‌های گسترده‌تری صورت بگیرد.

فخاری با تاکید بر اهمیت برخورداری جوامع از دانش گسترده هواشناسی، به تغییرات اقلیمی که طی سنوات اخیر در کل جهان و به موازات آن در کشور عزیز ما و همچنین استان تهران رخ داده است، اشاره کرد و گفت: این تغییرات سبب تأثیر پذیری طبیعت و بروز مخاطراتی نظیر سیل، حریق جنگل‌ها و مراتع، خشکسالی، بیابان زایی، گردوغبار و رانش و فرونشست زمین و به تبع آن تحمیل هزینه‌های اقتصادی، آسیب‌های مالی و جانی شده و هواشناسی در این زمینه رسالت سنگینی دارد.

استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه بهره مندی از دانش علمی عملیاتی هواشناسی به خصوص در حوزه پیش‌بینی‌ها در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذار است، افزود: در بروز پدیده‌های جوی و مخاطرات گوناگون شاهد ایفای نقش مهم و تأثیر گذار هواشناسی بوده‌ایم که اثربخشی و اهمیت این سازمان را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی نامگذاری یک روز در سال به نام روز جهانی هواشناسی را بسیار مبارک و شایسته دانست و ضمن عرض خداقوت به مجموعه هواشناسی کشور و به طور خاص هواشناسی استان تهران بر ضرورت ایفای نقش فعال‌تر در حوزه پیش بینی مخاطرات جوی این استان تاکید و بیان کرد: هواشناسی با پیش بینی‌های به هنگام، اقدامات مدیریت بحران را میسر ساخته و کاهش مخاطرات و خسارات احتمالی را رقم می‌زند و از این جهت حائز اهمیت وافر می‌باشد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استاندار تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار