بیاتی نیا: می‌توانیم در ترکمنستان هم نتیجه خوبی بگیریم/ صعود به جام جهانی برای ما آسان و ساده است

بازیکن سابق فوتبال گفت: به نظرم ملی پوشان کشورمان باز هم می‌توانند نتیجه خوبی در بازی برگشت برابر تیم ترکمنستان بگیرند.

محسن بیاتی نیا بازیکن سابق فوتبال  درباره بازی برگشت تیم ملی ایران برابر تیم ترکمنستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: بازیکنان  در دیدار  رفت، هجومی بازی کردند و برد پرگلی را به دست آوردند و حالا باید ببینیم که در بازی برگشت چه اتفاقی رخ می‌دهد. البته با توجه به شرایطی که تیم ترکمنستان دارد به نظرم ملی پوشان کشورمان باز هم می‌توانند نتیجه خوبی در آنجا بگیرند. ان شا الله این بازی‌ها پایه و اساسی  باشد تا  بازیکنان ما بتوانند در مرحله  بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی  با قدرت شرکت کنند.  

بازی دادن به جوانان یکی از راه های تغییر نسل است 

بیاتی نیا درباره اینکه استفاده از بازیکنان جوان را در بازی با ترکمنستان چطور ارزیابی می‌کند، گفت: به نظرم این اتفاق خوبی است و از جایی باید پوست اندازی صورت بگیرد و یکی از راه‌های تغییر نسل همین بازی دادن به بازیکنان جوان است. امیدوارم هر دفعه  که لیگ ما پویاتر  می‌شود، جوانان بهتری را معرفی کند و  آن‌ها  لیاقت داشته باشند تا پیراهن تیم ملی را بپوشند، چون اکنون فرصت خوبی برای جوانان هست، که علاوه بر معرفی خود به فوتبال کشورمان بتوانند به تیم ملی هم کمک کنند.  

نبود آزمون در مراحل بعدی کارمان را سخت می کند

بازیکن سابق فوتبال درباره اینکه دوری ۳ هفته‌ای  سردار آزمون از میادین فوتبال را چطور می‌بیند و نبود او در تیم ملی تاثیرنمی گذارد، بیان کرد: بازیکنان باتحربه همیشه در شرایط خاص می‌توانند به تیم ملی کمک کنند و کادر فنی هم نفرات خود را کامل و سالم می‌خواهد به خاطر همین نبود سردار آزمون در دوره‌های بعدی و بازی‌های حساس  کارمان را سخت می‌کند. بازیکنان باتجربه همیشه به درد تیم ملی می‌خورند و امیدوارم آزمون  هر چه سریعتر سلامتی اش را به دست آورد.  

خلق موقعیت و ارائه  بازی هجومی جای امیدواری دارد 

او درباره اینکه ملی پوشان کشورمان موقعیت‌های زیادی هم در بازی رفت با ترکمنستان از دست دادند، گفت: همین که داریم خلق موقعیت می‌کنیم خودش پیشرفت است. در مرحله بعد بازیکنان وقتی زیاد در موقعیت گلزنی قرار می‌گیرند دیگر عادت می‌کنند که در کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیرند و توپ‌ها را به گل تبدیل کنند. همین که تیم ملی در موقعیت گلزنی قرار می‌گیرد و بازی هجومی ارائه می‌دهد و همین جای امیدواری دارد و ان شا الله بازیکنان  بتوانند از موقعیت‌های دیگر خود استفاده کنند.  

حرف طارمی نپخته است 

بیاتی نیا درباره اظهارات طارمی مبنی بر اینکه فوتبال باشگاهی ما در حال پسرفت است و هیچ امکاناتی نداریم تا قهرمان شویم و صعودمان به جام جهانی قطعی نیست، گفت: در حال حاضر ۴۰ و خرده‌ای تیم به جام جهانی می‌روند که نرفتنش از رفتنش  سخت‌تر است. به نظرم حرف  طارمی نپخته است. قطعا حضور در جام جهانی برای همه تیم‌ها هست و برای ما یک کار ساده و آسان خواهد بود. ما باید به این فکر کنیم که از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم نه اینکه به این فکر باشیم که به جام جهانی می‌رویم یا نه! لیگ ما در یکی، ۲ سال گذشته خیلی پویا نبوده است، اما همه بازیکنانی که از این فوتبال خارج و لژیونر شدند و بازیکنان بزرگی هستند همه آنها از همین لیگ به خارج رفته اند. پس باید سعی کنیم که لیگمان را  پویاتر کنیم و امیدوارم بتوانیم تیم ملی خوبی هم داشته باشیم. 

 اگر تیم ایران به جام جهانی صعود نکند پس باید منتظر چه  اتفاقی باشیم

بازیکن سابق فوتبال درباره اینکه تیم ملی فوتبال می‌تواند به جام جهانی صعود کند، گفت: اگر تیم ایران به جام جهانی صعود نکند پس چه اتفاقی می‌خواهد برای فوتبال ایران بیفتد. درست است بازی‌ها سخت است و خیلی هم نباید آسان گرفت، اما باید با قدرت در مسابقات حضور یابیم  و به این فکر کنیم که بتوانیم از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم. با شرایطی که در فوتبال دنیا و جام ملت‌های آسیا اتفاق افتاد، تیم‌هایی که تازه در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بودند عملکرد خوبی داشتند و در جام جهانی هم به همین صورت است.  تعداد زیادی از تیم‌ها  در جام جهانی حضور پیدا می‌کنند و ما هم باید جزو این تیم‌ها باشیم.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار