شهرداری تهران تا پایان فروردین برای ارسال مدارک نوسازی مسکن مهلت دارد

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: برای تسریع روند نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران، شهرداری تا پایان فروردین ماه مهلت ارسال مدارک و مستندات را دارد.

حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه هشت شهرداری تاکنون برای بومی کردن بسته‌های تشویقی شهرسازانه در استان تهران وارد عمل شده‌اند گفت: از شهرداری‌ها  درخواست کرده ایم که‌ تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ نسبت به ارسال مستندات و مدارک خود به معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اقدام کنند. 

او گفت: با ارسال مدارک و مستندات  توسط شهرداری ها در تلاش هستیم تا هر چه سریع‌تر این بسته‌ها به تصویب کمیسیون ماده ۵ برسد.

وی تصریح‌کرد:  برای نوسازی محلات هدف ما نیازمند صد‌ها گروه داوطلب جهادی متخصص هستیم، گروه‌هایی که وظیفه ترویج و آموزش ساکنان محلات هدف شهری را بر عهده دارند که در این زمینه از تمامی سازندگان ،انبوه سازان و بخش خصوصی  برای احیای نوسازی بافت های فرسوده دعوت می کنیم.

جنتی با اشاره به اینکه عمده مالکان واحد‌های فرسوده از توان مالی مناسبی برای نوسازی واحد‌های فرسوده خود برخوردار نیستند گفت:  در واقع حلقه‌های میانی یا همان حلقه‌های جهادی متخصص وظیفه دارند تا بستر مشارکت آنان را با سازندگان و توسعه گران فراهم کنند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران  توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم که امسال روند نوسازی بافت های فرسوده را  در تمامی محلات  هدف افزایش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار