۲۱ استان کشور متأثر از سیل و بارندگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به عملیات سیل، آبگرفتگی و کولاک برف در ۲۱ استان متأثر گفت: تیم‌های عملیاتی این جمعیت به بیش از ۵ هزار نفر امدادرسانی کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ بابک محمودی افزود: از پنجم تا هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳، ساعت ۰۵:۰۰، ۲۱ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کرمان، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان، کهگیلویه و بویراحمد و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در ۴۸ ساعت گذشته طی ۹۰ عملیات امدادی به ۵ هزار و ۳۰۲ نفر متأثر از سیل، آبگرفتگی و کولاک برف عملیات امدادرسانی انجام دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: ۳۹۷ نفر از متاثرین نیز اسکان اضطراری یافتند و ۵۷ نفر به مناطق امن انتقال داده شدند، و ۲ نفر نیز در شهرستان تفت استان یزد جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: نیرو‌های عملیاتی این جمعیت آب ۲۷۴ واحد منازل مسکونی را با استفاده از پمپ‌های کفش کش و لجن کش تخلیه کردند، و ۱۸۵ دستگاه خودرو را از کولاک برف رها سازی کردند.

وی اضافه کرد: ۷۱ دستگاه چادر، هزار ۳۷۱ تخته پتو، ۵۰۱ تخت موکت، ۲ هزار و ۱۷۴ کیلوگرم نایلون، ۲۶۷ ست شستشو، ۹۴ ست بهداشتی، ۸۹ شعله والور، ۶۲۲ بسته غذایی، ۳ هزار و ۱۹۹ قوطی کنسروجات، ۴۵۱ کیلوگرم برنج و ۲۱۴ کیلوگرم حبوبات در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: ۱۵۴ تیم عملیاتی متشکل ۵۵۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

بابک محمودی در پایان: به هموطنان توصیه کرد سفر‌های نوروزی خود را با تعیین زمان، مسیر و مقصد سفر متناسب با فعالیت سامانه بارشی انتخاب کنند و از تردد و توقف در مسیر‌ها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند؛ و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار